Muzeul Olteniei: Conferință pe tema asteroizilor și Sistemului Solar

Secția de Științele Naturii a Muzeului Olteniei organizează astăzi, 12 iulie 2019, începând cu ora 12.00, în sala de conferințe din strada „Popa Șapcă” nr. 8, manifestarea cu titlul „Asteroizii și Sistemul nostru Solar”. Invitată este dr. Afrodita Liliana Bălașa Boldea, profesor asociat la Universitatea din Craiova și cercetător științific în cadrul Institutului Național de Cercetare Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” din București.

„Prin participarea la acest eveniment, cei interesați sunt invitați să afle mai multe despre astronomie ca știință, despre metodele moderne de predare în această ramură de cercetare, respectiv metoda investigației și metoda descoperirii prin cercetare științifică și utilizarea acestora în elaborarea proiectelor extracurriculare, despre importanța cercetării spațiale cosmice prin intermediul soft-urilor și utilizarea observatoarelor astronomice”, precizează reprezentanții muzeului craiovean.

Potrivit acestora, conferința va prezenta date despre asteroizii proveniți din Centura de Asteroizi, dintre Planetele Marte si Jupiter, și anume imagini obținute cu ajutorul telescopului Isaac Newton Telescope, INT din Insulele Canare, insula La Palma, Spania, date obținute de profesorul Ovidiu Văduvescu pentru aceste corpuri cerești, care  trebuie să fie identificate și incluse în baza de date Minor Planet Center.

Afrodita Liliana Bălașa Boldea a absolvit, în anul 1997, Facultatea de Științe din cadrul Universității din Craiova (specializarea Fizică), luându-și doctoratul în fizica teoretică în anul 2011, la Universitatea de Vest din Timișoara. În prezent este cercetător științific la Institutul de Fizică și Inginerie Nucleară, IFIN-HH, Măgurele, și lector universitar la Universitatea din Craiova, după o experiență didactică de 10 ani în învățământul preuniversitar. A publicat 4 cărți de specialitate, 15 lucrări științifice în reviste internaționale și peste 30 de lucrări în alte reviste de specialitate, participând, de-a lungul timpului, la peste 40 conferințe naționale și internaționale.