„Universul cunoaşterii prin lectură” – concurs naţional pentru copiii din mediul rural

0
378

Concursului naţional „Universul cunoaşterii prin lectură” este o competiţie la care pot participa elevii din şcolile gimnaziale din mediul rural şi are ca obiectiv asigurarea egalităţii de şanse la nivelul activităţii de excelenţă, prin valorificarea competenţei de lectură.

Competiţia îşi propune să valorifice, în spiritul principiului egalităţii de şanse, competenţa pedagogică şi ştiinţifică a profesorilor din mediul rural, oferindu-le acestora şansa de afirmare profesională, prin valorificarea componentei de excelenţă în predare-învăţare-evaluare. Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), programa concursului va respecta curriculumul extins pentru clasele gimnaziale şi va cuprinde exerciţii de logică a comunicării, perspicacitate, rezolvarea de probleme cotidiene, studii de caz, care să implice valorificarea elementelor de cultură generală, prin coroborarea informaţiilor pe care elevii le deţin prin parcurgerea programelor şcolare.

Competiţia “Universul cunoaşterii prin lectură” se va desfăşura în trei etape: pe comună, judeţeană şi naţională. La etapele pe comună şi judeţeană, elevii vor susţine o probă scrisă de două ore. La etapa naţională, echipajele vor susţine două probe: prezentarea unui portofoliu şi susţinerea unei probe scrise, cu durata de două ore. Subiectele pentru această etapă vor evalua deopotrivă competenţele de comunicare orală şi scrisă la Limba şi literatura română ale elevilor şi elementele de cultură generală specifice gimnaziului, cu respectarea programei şi a particularităţilor de vârstă ale concurenţilor şi de mediu geografic de provenienţă. La etapa naţională, din fiecare judeţ va participa câte un echipaj alcătuit din patru elevi (câte unul pentru fiecare clasă gimnazială), atât de la şcoli cu predare în limba română, cât şi de la şcoli cu predare în limbile minorităţilor naţionale. Tema portofoliului pentru ediţia 2013 a etapei naţionale a concursului este “Incursiune în universul cunoaşterii”.