Campanii educativ-informative, în școli doljene

0
283
În săptămâna 04-08 decembrie a.c., polițiști dojeni au continuat activităţile educativ-informative în unităţile de învăţământ în judeţ, atât în cadrul „Campaniei de informare în vederea prevenirii consumului și traficului de droguri”, cât şi în ceea ce priveşte cunoaşterea regulilor de circulaţie sau consecințele actelor de violență fizică sau psihologică-bullying.
Astfel, elevii au fost informați cu privire la:
– dimensiunea, formele de manifestare și consecințele consumului de droguri;
– modalitățile de îmbunătățire a capacității de identificare timpurie a victimelor/potențialelor victime ale traficului și consumului de droguri;
– infracțiunile asociate consumului sau traficului de droguri și limitele răspunderii penale;
– promovarea unor modele pozitive de conduită școlară și extrașcolară, ca unică alternativă pentru reducerea victimizării în cazul traficului și consumului de droguri. De asemenea, acestora le-au fost prezentate, printr-un clip video, efectele dăunătoare asupra sănătăţii și calității vieții umane atât a consumului de droguri sau a altor substanțe interzise, precum și a consumului de alcool – factori favorizanți în generarea unor probleme de comportament. Totodată, polițiștii le-au prezentat copiilor regulile de circulație și importanța abordării unui comportament corect ca pietoni, pentru prevenirea implicării acestora în evenimentele rutiere. În modalităţi interactive, au fost prezentate și indicatoarele de circulație cele mai des întâlnite, dar şi semnificaţiile acestora.  Un aspect importat l-a reprezentat şi informarea elevilor cu privire la răspunderea penală și contravențională, precum și consecințele actelor de violență fizică sau psihologică-bullying în unitățile de învățământ. Astfel, elevilor le-au fost prezentate recomandări în scopul reducerii riscului de victimizare și devenire a unor subiecți pasivi ai infracțiunilor comise cu violență, aceștia înțelegând că unul dintre cele mai importante drepturi pe care le avem este dreptul de a nu fi discriminați, dar totodată și responsabilitatea de a nu-i discrimina pe ceilalți.