Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Asocierea CONSIS PROIECT S.R.L. – BAICONS IMPEX S.R.L. au semnat contractul de Revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat.
Reabilitatrea liniei de cale ferată Craiova – Calafat este parte a proiectului global de modernizare a tronsonului feroviar Arad – Timişoara – Caransebeş – Craiova – Calafat, parte componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean pe teritoriul României.
Obiectivul general al proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova-Calafat constă în elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru linie electrificată în sistem de alimentare de 25 kV, controlată de un sistem care sa asigure cerinţele de interoperabilitate specificate în normele STI, pe baza previziunilor cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional. Sursa de finanţare a contractului de Revizuire a Studiului de Fezabilitate este asigurată din fonduri nerambursabile CEF, în proporţie de 85% şi 15% fonduri de la bugetul de stat, durata de valabilitate a contractului, în valoare de 3,9 milioane lei, fiind de 20 de luni.
Pe tronsonul Craiova-Calafat se circulă exact ca acum 100 de ani. Trenurile merg şi astăzi cu locomotive diesel. Calea Ferata Craiova-Calafat a fost construită în urmă cu peste un secol şi are o lugime de 107 kilometri. Distanţa este parcursă în peste trei ore pentru că pe acest tronson se circulă cu o viteză medie de aproape 30 de kilometri pe oră. CFR a făcut în urmă cu câţiva ani trei studii de fezabilitate, care aratau ca este nevoie de cel puţin 500 de milioane de euro pentru modernizare.