Renault ar putea muta o parte a producţiei în Maroc

0
112
Constantin Stroe

Prelungirea actualei stări conflic­tuale între o parte dintre angajaţii Dacia Piteşti şi conducere, pe tema noului contract colectiv de muncă, poate lua o „turnură pe­ricu­loasă pentru uzina de la Mioveni, competitivitatea acesteia fiind puternic afectată în faţa noii uzine din Maroc”, este de părere Constantin Stroe, vicepreşe­din­tele Automobile Dacia, potrivit Ziarului Financiar. „Dacă acest protest nu se va încheia rezonabil, iar angajaţii vor continua cu aceste cereri nerealiste, există probabilitatea tot mai mare ca Renault să transfere în Ma­roc o parte importantă a producţiei Dacia, deoa­rece costurile din România vor deveni prea mari”, a spus Constantin Stroe. „În data de 20 martie 2013, câteva sute de salariaţi ai Uzinei Vehicule au încetat lucrul şi au declanşat un protest ilegal. Acesta a continuat la schimbul doi, cu un număr similar de persoane. În acelaşi timp, peste 80% din salariaţii platformei au continuat activitatea în mod responsabil, pentru a respecta angajamentele faţă de clienţi. Salariaţii care au părăsit posturile de lucru nu vor fi plătiţi pentru timpul cât au absentat nemotivat din postul de lucru. Sindicatul Automobile Dacia (SAD) a fost notificat că protestul este ilegal. În răspunsul scris către conducerea Dacia, SAD s-a desolidarizat de participanţii la greva spontană şi confirmă că protestul este ilegal”, a comunicat compania. Angajaţii de la Dacia Mioveni, care au protestat miercuri în curtea uzinei, nemulţumiţi că revendicările lor salariale nu sunt incluse în contractul colectiv de muncă, spun să li se cere să producă o maşină în 40 de secunde, dar că nu sunt plătiţi corespunzător şi solicită să nu mai fie trataţi ca „sclavi”. Pe timpul protestului spontan, ei au scandat „Hoţii, hoţii”, „Grevă”, „Nu plecăm”, „Jos mafia” şi „Unitate”, au bătut în tobe şi au suflat în vuvuzele, acuzând patronatul că nu vrea să-i primească la negocieri şi că a înăsprit condiţiile de muncă, înmulţind verificările alcooltest şi controalele la poartă.