Cetãţenii Craiovei vor fi informaţi despre aplicarea taxei pentru parcarea auto

0
442

Primãria Municipiului Craiova a pus în dezbatere publicã, sãptãmâna trecutã, proiectul de modificare a regulamentului privind aplicarea taxei pentru parcarea auto. Prin aceastã modificare, administraþia localã instituie alte 672 de locuri de parcare cu platã în zona centralã și pe Bulevardul Calea București. În acest fel în tot centrul orașului nu se va mai putea parca decât contra cost. PNL anunţã cã va începe în perioada urmãtoare o campanie de informare a cetãțenilor care locuiesc în zonele afectate de noua decizie a Primãriei.

Preşedintele Organizaþiei Judeþene a PNL, Ştefan Stoica, susþine cã în condițiile în care locuitorii Craiovei, posesori de autovehicule, plãtesc obligatoriu o taxã anualã de parcare, prin aceast nou regulament, Primãria intenþioneazã sã îºi taxeze cetãþenii de douã ori pentru același serviciu oferit: locul de parcare. „La dezbaterea publicã organizatã la Primãrie, primarul Mihail Genoiu a afirmat cã introducerea celor peste 672 de noi locuri de parcare cu platã a fost solicitatã de cãtre craioveni, fãrã a prezenta vreo dovadã în acest sens. În ultimele luni, PNL Craiova a strâns peste 2.000 de semnãturi de la locatarii din centru municipiului prin care aceștia solicitau introducerea unui program al parcãrilor cu platã între orele 9,00-17,00, sâmbãtã, duminica și în sãrbãtorile legale fãrã platã, iar pentru riverani parcarea sã fie gratuitã (acces pe bazã de ecuson), deoarece ei plãtesc anual 40 ron taxa de parcare pentru aceleași locuri. Subliniem faptul cã în alte orașe, acolo unde autoritãþile locale lucreazã în interesul cetãþenilor, au fost gãsite cu uºurinþã soluții care includ abonamente diferențiate în funcție de zonã și eliminarea taxei anuale. La noi, Primãria nu este interesatã sã rezolve problema numãrului mic de locuri de parcare, ci doar sã încaseze cât mai mulți bani la bugetul local”, susþine Ştefan Stoica, într-un comunicat de presã, remis redacþiei.

„Mãsura anunțatã a fost luatã fãrã niciun studiu de impact”

Printre argumentele aduse pentru introducerea unor noi parcãri cu platã se numãrã fluidizarea traficului și rentabilizarea parcãrii subterane. „Primarul Genoiu nu a explicat cum va ajuta introducerea de parcãri cu platã pe Bulevardul Calea București la fluidizarea traficului sau la rentabilizarea parcãrii subterane. Mãsura anunțatã a fost luatã fãrã niciun studiu de impact ºi fãrã a se propune soluții alternative pentru riverani. Realitatea este cã primãria cautã orice mijloace pentru a mai obține bani pentru un buget tot mai sãrac și cheltuit fãrã cap. PNL înțelege necesitatea ca în zona centralã sã existe locuri de parcare pentru persoanele care au nevoie sã ajungã la instituțiile publice și agenții economici de aici, dar asta trebuie fãcut printr-un program coerent de dezvoltare a unor parcãri supraterane și fãrã a-i afecta pe riverani…”, a mai spus liderul liberalilor doljeni.