BAC 2019: Un podium „uşor” modificat!

0
488
 
Cu aproximativ 64%, procent de promovabilitate, la sesiunea din iulie a Bacalaureatului, eternul barometru de măsurare a cunoştiinţelor acumulate de liceeni, în anii de studiu, Doljul se poziţionează avantajos, apropiat de media pe ţară. Nu pentru prima dată. Mai sunt de „judecat” contestaţiile, pentru a se intra în posesia procentului definitiv de promovabilitate. Fireşte, nu doar BAC-ul face diferenţa între colegiile naţionale şi liceele doljene, dar procentul de promovabilitate, înregistrat an de an, la acest test major, conferă un anumit statut, o aureolă, o bonitate. Ceea ce nu este o noutate. Şi sesiunea BAC 2019, aidoma sesiunilor similare din anii precedenţi, a adus aceeaşi concluzie, deja consacrată: cine a învăţat, a luat! Nimic nou sub Soare, cu alte cuvinte, decât poate că Doljul are în prof. Monica Şună un inspector general al ISJ, inspirat şi bun manager. Podiumul colegiilor emblematice ale Craiovei, privind performanţa didactică, a suferit o ingerinţă insolită, prin apariţia în peisajul învăţământului liceal a Colegiului Naţional  Militar „Tudor Vladimirescu” (100% – promovabilitate), cu consacratul prof. Zamfirică Petrescu „înrolat” de la Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” (99,60%) acum pe locul… 2, urmat de Colegiul Naţional „Elena Cuza” (99,26%), Colegiul Naţional „Carol I” (97,05%). Vin apoi Colegiul Naţional „Ştefan Velovan” (96,40%), Liceul „Voltaire” (94,32%), Colegiul Naţional „Nicolae Titulescu” (87%), Liceul Teoretic „Tudor Arghezi” (84,35%), Liceul „Henri Coandă” (83,14%) ş.a.m.d.. Peste 100 de note de 10 au fost înregistrate, în sesiunea de bacalaureat. An de an, după sesiunea din iulie a bacalaureatului, se fac clasamente, analize, se poartă discuţii despre gradul de dificultate şi chiar… utilitatea acestuia, cum am văzut că postează aiuristic un politician –doamna Raluca Ţurcan, prim vice-preşedinte al PNL- care se întreabă, cu candoare, pe pagina sa pe Facebook: „Ce învaţă copiii (n.r. poate „tinerii”) după aceste examene? Că au mai puţine şanse în viaţă? Că tot ce au muncit în ultimii 12 ani nu le va fi de folos? Că viaţa este nedreaptă cu cei care au posibilităţi mai reduse sau care locuiesc în zone izolate?” Este clar ce înţelege doamna Raluca Ţurcan din rostul unui liceu bine făcut şi al unui bacalaureat riguros, bine dozat. Nimic! Când un lider politic, cu vizibilitate, are o asemenea abordare despre o etapă formativă a unui tânăr, mare lucru nu este de spus. „Şcoala prost făcută poate îngropa o naţiune, aşa cum şcoala temeinică şi aşezată asigură bunăstarea şi gloria unei naţiuni” opinează acad. Ioan Aurel Pop pentru Q Magazine. Un singur comentariu succint la compunearea Ralucăi Ţurcan: După aceste examene, copiii (subliniem, tinerii) nu învaţă nimic. Au învăţat înainte, cei care au vrut. În logica firească a lucrurilor, ei se bucură mai mult sau mai puţin, cu măsură, pregătind asaltul „cu burta pe carte” la universităţile pe care şi-au propus să le urmeze. Liceul, cu deschiderea lui enciclopedică, nu e doar un bun început, ci şi apogeul legitim al oricărui proces formativ. BAC 2019 -sesiunea iulie- a trecut. Mai urmează o sesiune, în luna august, pentru cei „picaţi”. Reţeta performanţei o livrează prof. Petrescu Zamfirică: rigoare maximă, disciplină, studiu temeinic, bună conlucrare între dascăli din bună croială şi elevi. Ce mare lucru!