Școala Gimnazială din Malu Mare este la înălțime, în cadrul proiectului PNRAS (Planul National de Reducere a Abandonului Școlar). Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Reformă și Reziliență (PNRR) a lansat, în 2022, prima rundă a Schemei de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), finanțat prin PNRR, în cadrul Componentei C.15 – Educație, Reforma 3 Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii, Investiția 4- Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.
Schema de granturi, planificată în două runde, pe parcursul anilor 2022 și 2023, a vizat susținerea unui număr minim de 2. 500 de școli cu risc crescut și mediu de abandon școlar, prin utilizarea metodologiei și a instrumentului informatic ale Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), prin alocarea de resurse financiare școlilor pentru sprijinirea elevilor, în vederea reducerii absenteismului, îmbunătățirii rezultatelor la evaluări, obținerii unei rate mai mari de participare la examenele naționale și a unui procent mai mare de elevi care finalizează învățământul obligatoriu. În cadrul Proiectului Național de Reabilitare a Școlilor (PNRAS) școala din comuna Malu Mare își ridică standardele educaționale la noi înălțimi. “Prin implicarea în diverse activități extrașcolare și proiecte de cercetare, elevii au oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile și cunoștințele într-un mediu stimulativ și interactiv. De la excursii la munte și proiecte de educație outdoor, până la colaborări cu experți în diverse domenii, Școala Gimnazială Malu Mare își propune să ofere o gamă diversificată de oportunități pentru fiecare elev. Prin aceste inițiative se urmărește, nu doar îmbunătățirea performanțelor academice, ci și dezvoltarea abilităților sociale, a spiritului de echipă și a creativității. Elevii sunt încurajați să-și exploreze interesele și pasiunile și să-și descopere potențialul maxim.În aceste zile, copiii claselor din gimnaziu au explorat centrul țării și au studiat Istoria, Geografia, Limba română, Matematica, Biologia, Fizica, Chimia și….Educaţia Fizică, asa cum se studiază în Uniunea Europeană în natură, în muzee și în activități nonformale organizate cu copiii. Muzeul Peleș, Pelișcor, muntele și aerul acestuia au fost experiențe noi pentru copiii școlii”, a precizat prof. Irina Neda, diector al Şcolii Gimnaziale din comuna Malu Mare. “Această excursie este în totalitate plină de învățare, distracție și bucurie!”, spune Andrea Smarandache, elevă în clasa a VIII-a la Şcoala Gimnazială Malu Mare din Dolj. „Pentru că în Școala Gimnazială Malu Mare, fiecare copil contează, ne-am dorit implicarea în acest proiect! Prin activități de digitalizare a procesului de învățare, activități de învățare outdoor, experiențe noi de învățare în natură, aplicații în viața reală a cunoștințelor învățate la clase, ne dorim creșterea calițății educației oferită copiilor din comuna Malu Mare”, a completat -director/manager de proiect prof. Neda Anca Irina . În prima rundă de finanțare a schemei de granturi PNRAS, au fost prioritizate 1.726 de unități de învățământ din țară, printre care și Școala Gimnazială din Malu Mare. Școala demonstrează, astfel, angajamentul pentru oferirea unei educații de calitate și relevante, adaptate cerințelor și oportunităților secolului XXI. Prin implicarea în Proiectul PNRAS, școala își reafirmă dorința de a investi în viitorul și succesul tinerilor în comunitate.