Sorin Manda este administratorul, cu acte, al noii SC RAT SRL, societatea înfiinţată de Primăria Craiova pe structura fostei regii locale de transport. Contractul său de administrator a fost votat, luni, de toţi consilierii, deşi a avut parte şi de câteva critici, ştiut fiind faptul că, în rândul consilierilor, se află acum două persoane care au condus, de-a lungul timpului, destinele fostei RAT Craiova.
Contractul de administrator a lui Sorin Manda este de 4 ani şi, în tot acest timp, acesta va îndeplini şi funcţia de director general. La expirarea mandatului, contractul poate fi prelungit, prin act adiţional, de membrii adunării generale dacă se dovedeşte că şi-a îndeplinit obligaţii asumate prin contract. Sunt trecute în sarcina lui Sorin Manda nu mai puţin de 47 de atribuţii pe care trebuie să le ducă la îndeplinire, printre care să semneze documentele de achiziţie de bunuri, să inventarieze patrimoniul societăţii, să asigure normele de protecţia muncii pentru angajaţi, să efectueze planuri de afaceri, să prospecteze piaţa pentru a atrage noi clienţi. La drepturi, pe lângă salariul care nu poate să depăşească leafa viceprimarilor, Sorin Manda beneficiază şi de decontarea călătoriilor în ţară şi străinătate, dacă acestea sunt în interes de serviciu.
O regie prea grea pentru el, au spus liberalii
Cu excepţia unui consilier care s-a abţinut, contractul de administrator al lui Sorin Manda a fost votat de toţi aleşii locali. Înainte de vot, s-au iscat totuşi şi câteva discuţii legate de modul cum va putea acesta să conducă o societate atât de grea. Criticile nu au fost însă dure, nici măcar cele venite din partea opoziţiei.
Marinel Florescu, fost director al RAT Craiova în mandatul lui Marinică Dincă (când acesta l-a înlocuit pe Antonie Solomon), a fost cel mai critic cu noul administrator al actualei SC RAT SRL, dar a sfârşit prin a-i ura succes. „Sper ca RAT să nu ai soarta fostei regii de termoficare, nu va face aceeaşi paşi: insolvenţa şi apoi falimentul. Consider că domnul Sorin Manda nu are experienţă suficientă pentru a conduce o instituţie atât de grea şi, personal, nu îmi oferă garanţii suficiente că lucrurile vor merge bine acolo. Vreau să îi atrag atenţia că transportul public în Craiova a coborât la un nivel poate cel mai de jos din istoria Craiovei. Într-un oraş de 300.000 de locuitori facem transport cu 85-90 de autobuze, nu mai sunt tramvaie în circulaţie. Totuşi, îi doresc succes în această aventură”, a spus consilierul PNL.
Fostul director Pană a avut o melancolie
Un alt fost director al vechii regii este şi consilierul Ionel Pană. Acesta a spus că a fost de acord cu transformarea în SRL, dar că noul administrator trebuie să se ocupe de schimbarea statutului din SRL în SA. Pană a cerut apoi ca Sorin Manda să aibă obligaţia de a face o strategie de dezvoltare a noii societăţi de transport până în anul 2030. „Eram eu director când am luat 40 de autobuze şi le văd şi acum mergând. Pe de o parte am o melancolie, dar în acelaşi timp mă uit cât de în urmă suntem. Trebuie să privim şi noi spre viitor. Să luăm şi noi fonduri europene pentru tramvaie noi, pentru că mă apucă milă când vom băga nişte tramvaie vechi pe liniile recent modernizate. Administratorul trebuie să proiecteze şi să implementeze o strategie de dezvoltare a unităţii până în anul 2030”, amendament pe care autorităţile şi l-au însuşit şi l-au inserat la articolul 10 al contractului de administrator.
Cel mai puternic susţinător nu a fost primarul
Cel mai puternic susţinător al lui Sorin Manda a fost viceprimarul Craiovei, Dan Daşoveanu. Acesta le-a spus consilierilor că garantează public pentru actualul administrator deoarece acesta şi-a demonstrat capacităţile manageriale în ultimii trei ani în care a condus Sport Club Municipal Craiova. „Nu m-aţi auzit sprijinind foarte tare promovarea tinerilor în funcţie. De data aceasta vă spun foarte clar sunt alături de această nominalizare, îl cunosc foarte bine şi i-am văzut activitatea de la clubul sportiv, în cei trei ani cât a fost director”. Viceprimarul Daşoveanu le-a spus consilierilor că este zgârcit cu laudele de obicei, dar să aibă încredere că atunci când el face un lobby-ul pentru cineva, nu greşeşte. „O singură dată am mai sprijinit un tânăr, era vorba de Flavius Sirop, atunci când a fost numit la Salubritate. Am confirmarea că am ales bine pentru că domnul Pavel Badea l-a ales în staff-ul dânsului de campanie. Nici de această dată nu greşesc când îl nominalizez pe Sorin Manda”. Declaraţiile sale au stârnit ostilitatea foştilor colegi din PNL, alesul Marian Vasile atrăgându-i atenţia că atunci nu era consilier. „Nu eram consilier local, dar, când un alt coleg l-a criticat public, eu l-am apărat public şi i-am dat girul”, a replicat Daşoveanu.
Primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, nu l-a promovat pe Sorin Manda, dar le-a spus consilierilor că transportul în comun în oraş nu este, totuşi, la cel mai jos nivel, iar dacă „nivelul este încă jos, ceea ce recunoaştem, se datorează unor greşeli de administrare din trecut”.
Noul director numit are categoria ,,D” ? A condus un autobuz ca angajat al vreunei societăți ? Dacă răspunsul este ,,nu”, cum credeți că poate coordona activitatea unei astfel de instituții ?
acoperitul sie dasoveanu isi face loc in psd lingandu-l pe manda.dar nu a terminat nici cu linsul olgutei…:)
obiectivul sau: viceprimar in continuare si apoi senator in locul lui ica voinea!
atentie! a aparut un “armaghedon” despre excrocheriile lui dasoveanu.-de la ilie stefan si tatian la polystart si civil and road.
ps.rat srl functioneaza nelegal.nu respecta hg 606/2015 privind organizarea si functionarea afer.nu are omologate nici tramvaiele ,nici calea de rulare nici depoul.
stiu ca nu vei publica asta.
Comments are closed.