Proiectarea de la pasajul Gârlești, scoasă la licitație

0
360
Primăria Craiova a scos la licitație lucrările de proiectare pentru amenajarea pasajului Gârlești din zona. Banii vor fi alocați de la buget, ca de altfel întreaga investiție care va fi suportată din fonduri locale. Ca variante de lucru, sunt prevăzute două soluții: fie amenajarea unui pasaj suprateran, suspendat pe coarde de oțel, fie unul suprateran, cu câte două benzi de circulație.
După ce a fost anunțată de multe ori și evidențiată în bugetul de investiții, lucrarea de amenajare a trecerii peste calea ferată de pe strada „Gârlești” începe să prindă contur. Autoritățile locale au scos la licitație, săptămâna trecută, proiectarea acestei investiții care constituie primul pas în derularea lucrării, urmând ca după adjudecarea și efectuarea Studiului de Fezabilitate (SF) să se lanseze și licitația de execuție. Serviciile de proiectare vor fi achitate de la bugetul local, ca și întreaga lucrare care, de asemenea, va fi suportată tot din bani publici. 
Descongestionarea traficului în zonă
Potrivit datelor postate în SEAP, construcția acestui pasaj peste calea ferată, pe strada „Gârlești”, are scopul de a „descongestiona traficul în interiorul municipiului și a crește mobilitatea în zona de nord-est, prin separarea traficului urban și periurban de cel național”. Autoritățile locale au vorbit, în repetate rânduri, de necesitatea acestei lucrări de modernizare a străzii „Gârlești”, care a fost prezentată ca o investiție la fel de importantă pentru traficul din Craiova precum a fost modernizarea străzii „Henry Ford”, spre platforma industrială a orașului.
Proiectarea, estimată la peste 400.000 de lei
Lucrările de proiectare sunt estimate la suma de 406.723 de lei, bani care vor fi alocați de la bugetul local. Se așteaptă depunerea ofertelor din partea firmelor de proiectare până la data de 1 august, după care va fi adjudecată licitația. Firma care va câștiga licitația trebuie să efectueze Studiul de Fezabilitate în termen de trei luni, urmând să îl pună la dispoziția autorităților locale. Printre condițiile impuse de municipalitate se află și experiența similară pe care trebuie să o demonstreze firmele de proiectare, și anume că, în ultimii trei ani, au prestat servicii similare de proiectare pentru construire de poduri, pasaje și viaducte, că acestea au fost duse la bun sfârșit, iar valoarea lor a fost estimată la 400.000 de lei. Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport calitate – preţ, componenta financiară reprezentând 90% din punctajul care va fi acordat.
Pasaj suprateran sau pasaj subteran
Pentru realizarea traversării peste calea ferată, municipalitatea ia în calcul două variante: fie printr-un pasaj suprateran, fie printr-un pasaj subteran. Potrivit temei de proiectare, pasajul suprateran ar urma să fie unul ancorat cu coarde din sârmă de oțel sau confecționat din grinzi. În ambele cazuri, carosabilul trebuie să aibă două benzi de circulaţie de 3,5 metri, precum şi trotuar pietonal de 1,50 metri, după cum se arată în document. În ceea ce priveşte varianta cu pasajul subteran, tot în tema de proiectare se prevede ca partea carosabilă să aibă două benzi de câte 3,5 metri, iar în interior să existe iluminat electric non-stop. În privința gabaritul de liberă trecere, acesta va trebui să fie de 4,5 tone.