Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar(CSALB) lansează campania #Conciliatorii, care popularizează în rândul consumatorilor și instituțiilor financiar-bancare metoda concilierii și rezolvării conflictelor în afara instanțelor de judecată. Beneficiile soluțiilor de tipul win-win, rezultate în urma negocierilor pe marginea contractelor existente, reprezintă argumentul principal ale acestei campanii de informare.
Interviurile fac referire, în majoritatea cazurilor, la dosarele de conciliere dintre consumatori și bănci. Numărul dosarelor acceptate de IFN-uri rămâne în continuare scăzut, situându-se sub 2% din totalul dosarelor formate la CSALB.
Campania prezintă recomandări pentru consumatori È™i bănci/IFN-uri, detalii despre modul în care decurg negocierile în cadrul CSALB È™i exemple de situaÈ›ii întâlnite în dosarele soluÈ›ionate. ÃŽn plus, interviurile video care susÈ›in campania îi prezintă pe conciliatori prin prisma calităților profesionale È™iumane pe care aceÈ™tia le au. “Filosofia concilierii este nouă în România, dar începe să își facă tot mai mult loc în mentalul colectiv. Iar asta se întâmplă datorită unui lucru foarte interesant: dacă în instanță litigiile sunt judecate după litera legii, la CSALB sunt judecate în echitate. Mai exact, conciliatorii încearcă să repună părÈ›ile în echilibru. Pentru noi, la CSALB, această campanie este È™i un motiv de mândrie profesională, deoarece conciliatorii suntprofesioniÈ™ti, oameni avândcariere impresionante, avocaÈ›i de renume, profesori universitari, foÈ™ti judecători sau preÈ™edinÈ›i de instituÈ›ii în domeniul financiar. Expertiza pe care ei o aduc în dosarele de conciliere ar trebui să reprezinte pentru consumatori È™i bănci un garant È™i un argument în sine pentru corectitudinea, imparÈ›ialitatea È™i eficienÈ›a procedurii derulate în cadrul Centrului de SoluÈ›ionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar“, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.