Ştefan Stoica a demisionat de la şefia Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova

0
373

Consilierul judeţean Ştefan Stoica şi-a anunţat, ieri, demisia din funcţia de director al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, urmând să se dedice mai mult activităţii politice, acesta fiind şi candidatul PDL la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Dolj. După o activitate de trei ani, acesta a spus că a realizat mai multe investiţii în infrastructura judeţului, printre care reabilitarea drumurilor Craiova – Calafat şi Craiova – Alexandria, precum şi podul de la Calafat. Pentru a demonstra că aşa stau lucrurile, fostul director a şi organizat o vizită pe unul dintre şantiere. 

Ştefan Stoica

Ştefan Stoica a arătat că demisia din funcţia de director este o decizie personală pe care a luat-o întrucât i se pare normal să-i lase pe cei aflaţi la guvernare să-şi ducă la îndeplinire programul de măsuri, luând în considerare şi faptul că a fost numit în funcţie, fără să dea, deci, concurs pe post: “Este normal ca după căderea Guvernului noi, cei numiţi în funcţie de acel Guvern, să plecăm odată cu echipa de la nivel central. Cred că este momentul să părăsesc această instituţie, să-mi dau demisia, având în vedere că am fost numit în această funcţie”, a spus Ştefan Stoica, în cadrul unei conferinţe de presă, organizată ieri la sediul instituţiei.

„Ceea ce a făcut colegul meu este o dovadă de caracter. Eu cred că a făcut un lucru bun, pentru că cei care şi-au asumat acum responsabilitatea trebuie să şi dea socoteală şi atunci nu trebuie să lăsăm lucrurile amestecate”, a apreciat, la rândul lui, viceprimarul Mărinică Dincă, acesta participând la conferinţă pentru a-l susţine pe colegul de partid, cunoscut fiind faptul că Ştefan Stoica şi Mărinică Dincă sunt candidaţii-pereche ai PDL Dolj.

Investiţii de 215 milioane de euro în infrastructura Doljului

Candidatul PDL la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Dolj a arătat că, pe parcursul celor trei ani în fruntea DRDP Craiova, a reuşit să atragă fonduri europene în valoare de peste 215 milioane de euro pentru reabilitarea unor drumuri naţionale importante din judeţul Dolj, dar şi pentru construcţia infrastructurii conexe podului Calafat-Vidin. “Toate aceste proiecte în derulare au fost realizate datorită muncii întregii echipe din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri şi subliniez faptul că le-am fi pus în practică şi cu susţinere guvernamentală”, a spus Stoica. Acesta a punctat două drumuri: DN 56 Craiova-Calafat – pe care au fost deja demarate lucrările – şi reabilitarea DN 6 Craiova-Alexandria – care se află într-un stadiu avansat de execuţie. “Termenul  de execuţie pentru reabilitarea DN 6 Craiova-Alexandria este mai 2013, însă, având în vedere că firma constructoare a ajuns deja la jumătatea lucrării, estimăm că reabilitarea se va încheia la finalul acestui an”, a mai spus Ştefan Stoica.

Lucrările la Centura de Sud a Craiovei vor demara la sfârşitul lunii

Potrivit lui Stoica, la finalul acestei luni vor începe lucrările şi la Centura de Sud Craiova. “Această centură va tranzita localităţile Pieleşti, Cârcea, Malu Mare şi va ajunge la Podari. Practic, vom scoate traficul greu din oraş şi vom scăpa locuitorii Craiovei de disconfortul creat de poluare”, a spus acesta. Viceprimarul Mărinică Dincă a declarat că această centură vine să completeze strategia de dezvoltare a Craiovei, din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, degrevând Craiova de traficul greu: «În momentul de faţă, acest trafic intră în Craiova, pe de o parte, pe strada „Caracal”, şi traversează cartierul Valea Roşie şi, pe de altă parte, pe Calea Severinului şi Pelendava. Ştim că locuitorii acestor zone sunt deranjaţi de praful şi zgomotul generat de acest trafic, însă, odată cu finalizarea lucrărilor la Centura de Sud, traficul greu va fi preluat de această variantă de ocolire, iar bulevardul „Râului” şi strada „Pelendava” vor fi refăcute din bani europeni. Ca atare, există o imagine de ansamblu a dezvoltării Craiovei în următorii patru ani», a spus Mărinică Dincă.

Ocolitoarea are 16 kilometri şi costă 32de  milioane de euro

 Potrivit lui Ştefan Stoica, au fost făcute exproprierile, s-au ţinut licitaţiile pentru execuţie, iar constructorii trebuie să intre la lucru. Centura de Sud va fi executată pe două tronsoane, de doi constructori. O lungime de 9,8 kilometri va fi realizată de SCT Bucureşti şi va costa 20,6 milioane de euro, iar banii sunt asiguraţi de la bugetul de stat. Cea de-a doua bucată a Centurii va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va fi executată de asocierea S.E.C.O.L – Societatea Edile Constructioni e Lavori S.P.A. Această firma va trebui să deschidă lucrările pe data de 30 mai şi să le termine, potrivit contractului, într-un termen de 18 luni. Acest al doilea tronson costă 10,2 milioane de euro, iar banii vin în proporţii diferite din două surse: 30,75% sunt asiguraţi de Guvernul României, iar restul, de 69,25%, din banii necesari provenind din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).

Podul Calafat – Vidin, realizat în proporţie de 95%

Consilierul judeţean Ştefan Stoica a declarat că singurul drum naţional din judeţ pe care încă nu au început lucrări de reabilitare este Craiova-Bechet, pentru care există însă finanţare din partea Băncii Europene de Investiţii, iar lucrările vor fi demarate până la sfârşitul anului. Reabilitarea se va face pe o lungime de 66,7 kilometri şi este estimată la suma de 26,7 milioane de euro. Potrivit acestuia, şi podul Calafat-Vidin, care este o altă mare investiţie importantă pentru judeţul Dolj, va fi operaţional până la sfârşitul acestui an. “Acest pod reprezintă o şansă foarte mare pentru sudul judeţului şi va atrage foarte multe investiţii în zonă. Partea românească s-a ţinut de termene, însă partea bulgară a avut întârzieri şi a obţinut o derogare pentru a finaliza podul până la sfârşitul acestui an”, a mai spus Stoica. Acesta a adăugat că, din punct de vedere tehnic, se aşteaptă terminarea lucrărilor la podul executat de statul bulgar pentru a se putea racorda la rampele podului.

LAURA MOŢÎRLICHE şi MARGA BULUGEAN