Colectorii de fier vechi ar putea răspunde penal pentru achiziţii de componente feroviare şi tăinuire

0
95

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, propune ca reprezentanţii firmelor colectoare de fier vechi care achiziţionează componente din reţeaua de cale ferată sau nu anunţă autorităţile atunci când primesc asemenea oferte de achiziţie să răspundă penal.

«Propun să răspundă penal, dacă nu anunţă imediat autorităţile în momentul în care cineva vine cu o componentă de cale ferată. Dacă cel de-acolo îi spune unui hoţ „nu îl primesc pe-ăsta, du-te acasă cu el”, asta înseamnă tăinuire şi trebuie să răspundă», a declarat Fenechiu. Acesta a precizat că în şedinţa de Guvern din această săptămână au avut loc discuţii privind un set de măsuri pentru limitarea furturilor din infrastructura feroviară, care generează întârzierea trenurilor. Premierul Victor Ponta a declarat miercuri că Guvernul va dubla limitele minime şi maxime ale pedepselor prevăzute în Codul Penal pentru furturile de material rulant CFR. El a precizat că Ministerul Transporturilor se va consulta pe această temă cu Ministerele de Interne şi Justiţie, iar decizia va fi luată de Guvern săptămâna viitoare, eventual prin ordonanţă-de-urgenţă.

Un document oficial prezentat de MEDIAFAX în luna octombrie relevă că CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoţi, care au crescut în ultima perioadă şi afectează secţii precum Bucureşti – Constanţa, iar durata unei călătorii creşte, din cauza verificărilor.

“În cazul deranjamentelor provocate de furturi, deoarece instalaţiile nu mai dau indicaţii în legătură cu starea de liber sau ocupat a liniilor, circulaţia între staţii se face prin înţelegere telefonică – cale liberă, fiind necesare măsuri suplimentare de verificare pe teren a liniilor şi macazelor, fapt ce conduce la mărirea duratei de parcurs a trenurilor, la aşteptarea eliberării liniilor din staţii şi a liniei curente”, se precizează în document.

Furturile tot mai dese, cu autor necunoscut, din instalaţiile feroviare şi de siguranţa circulaţiei, afectează în prezent 10 din cele 27 de distanţe de circulaţie ale secţiei Bucureşti – Constanţa. (Mediafax)