Plan de stimulare a comerţului electronic

0
75

Comisia Europeană a prezentat un plan de stimulare a comerţului electronic prin măsuri privind geoblocarea, o livrare transfrontalieră de colete eficientă şi mai puţin costisitoare şi promovarea încrederii consumatorilor. Comisia a propus şi o actualizare a normelor UE din domeniul audiovizualului, precum şi un nou mod de abordare a platformelor on-line.

andrus ansipNoile propuneri urmează celor privind digitalizarea industriei europene, drepturile de autor şi contractele digitale, precum şi unui proiect de decizie privind coordonarea spectrului de frecvenţă. Strategia privind piaţa unică digitală include 16 iniţiative care urmează să fie prezentate toate până la sfârşitul acestui an.  Andrus Ansip, vicepreşedinte al Comisiei Europene, responsabil pentru piaţa unică digitală, a declarat că  sunt mult prea dese cazurile în care consumatorii nu au acces la cele mai bune oferte atunci când efectuează cumpărături on-line. „Sau se decid să nu facă achiziţii din altă ţară deoarece preţurile de livrare sunt prea mari. Sau sunt preocupaţi de modul în care îşi pot cere drepturile în cazul în care apar incidente nedorite. Dorim să rezolvăm problemele care împiedică companiile şi consumatorii să beneficieze din plin de oportunităţile de a achiziţiona şi vinde produse şi servicii online. Ne dorim ca platformele on-line şi sectoarele audiovizuale şi creative să fie lideri ai economiei digitale, nu poveri pentru aceasta datorită reglementărilor nenecesare. Toată lumea are nevoie de un cadru legal modern şi echitabil: un astfel de cadru propunem noi acum”, a mai spus Andrus Ansip

Flexibilitate pentru operatori în ceea ce priveşte difuzarea spoturilor publicitare

Măsurile de stimulare a comerţului electronic au în vedere, printre altele: gestionarea geoblocării nejustificate şi a altor forme de discriminare pe motive de naţionalitate, reşedinţă sau stabilire; transparentizarea preţurilor pentru serviciile de coletărie transfrontaliere şi îmbunătăţirea supravegherii reglementare; consolidarea aplicării drepturilor consumatorilor şi clarificarea aspectelor considerate practici comerciale neloiale în mediul digital. În domeniul audiovizual, propunerile vizează: platformele responsabile pentru partajarea materialelor video – prin măsuri de protejare a copiilor de conţinuturi online dăunătoare şi a cetăţenilor de discursul de incitare la ură; organismele de reglementare – garantarea independenţei acestora faţă de guvernele naţionale; creaţiile europene – creşterea intervalului de audienţă acordat acestora pe canalele TV şi posturile TV – mai mare flexibilitate pentru operatori în ceea ce priveşte difuzarea spoturilor publicitare.

 

Domeniile de acţiune incluse în noua abordare pentru platformele on-line au în vedere:

–          norme comparabile pentru serviciile digitale;

–          obligaţia platformelor de a avea o atitudine responsabilă;

–          creşterea gradului de încredere în acestea;

–          o iniţiativă de liberă circulaţie a datelor;

–          un mediu de afaceri echitabil şi favorabil in inovării.