Telefonul Copilului sună des în Dolj

0
467

Pentru probleme sau abuzuri grave la care sunt supuşi în familie, la şcoală, în centrul de plasament, pe stradă sau în orice alt mediu în care se află, copiii din Dolj au la dispoziţie Telefonul Copilului – 0251/983 – o linie telefonică dedicată minorilor aflaţi în dificultate. În cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Dolj, acest serviciu telefonic a fost inaugurat în ianuarie 2005 şi primeşte sesizări legate de situaţiile în care se află copiii din judeţ.

Serviciul telefonic se adresează locuitorilor judeţului Dolj care cunosc copii în situaţii dificile – abuzaţi, neglijaţi, exploataţi -. Aceştia pot suna la orice oră, inclusiv în perioada sărbătorilor legale, pentru a sesiza situaţia urgentă în care se află copilul şi a da coordonatele acestuia, inspectorii serviciului intervenind în cel mai scurt timp. Specialiştii din cadrul DGASPC Dolj spun că numărul apelurilor înregistrate în trimestrul trecut, este unul destul de mare – respectiv 100 de cazuri din care 91 au fost confirmate, majoritatea înregistrate în mediul rural, motivele fiind diverse – abuz fizic, abuz emoţional, abuz sexual, exploatarea minorului sau neglijarea acestuia. “Sunt zile în care telefonul sunta într-una şi sunt zile în care nu avem nici un apel. De exemplu, la sfârşitul săptămânii trecute s-au înregistrat şapte apeluri pe o singură tură. Telefonul copilului este apelat atât de persoane fizice care doresc să semnaleze o situaţie specială, cât şi de copii, numărul acestora fiind mai mic. Numărul apelurilor este unul destul de mare iar principala cauză este sărăcia. Cele mai multe cazuri sunt înregistrate în mediul rural, 90% dintre ele fiind legate de neglijarea minorului.”, a explicat Mari Dumbravă, şef Complex Intervenţii, Sprijin, Consiliere şi Recuperarea Copilului, din cadrul DGASPC.

Instituţiile din Dolj, se implică în soluţionarea cazurilor

În soluţionarea cazurilor, echipa DGASPC Dolj colaborează cu Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Dolj, cu Ambulanţa, cu unităţile spitaliceşti din Dolj, precum şi cu toate instituţiile cu atribuţii în domeniu. Cazurile sesizate sunt soluţionate prin luarea unei măsuri de urgenţă, în funcţie de gravitatea situaţiei sesizate sau prin consiliere psihologică, juridică şi prin direcţionarea familiilor către alte servicii specializate din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj. Cazurile sesizate la Telefonul Copilului 0251/983 pot fi soluţionate prin luarea unei măsuri de urgenţă, în funcţie de gravitatea situaţiei sesizate sau prin consiliere psihologică, juridică şi prin direcţionarea familiilor către alte servicii specializate, din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj. De asemenea, inspectorii care asigură serviciul, specialişti cu experienţă în protecţia copilului – asistenţi sociali şi psihologi, oferă consiliere în vederea asigurării unei cât mai eficiente depăşirii a situaţiei de criză în care se află copilul şi familia acestuia. Inspectorii acţionează şi la apeluri anonime cu condiţia ca sesizarea să conţină coordonate şi date pertinente: tipul abuzului, situaţia copilului, locaţia exactă, modalitatea prin care persoana care apelează a ajuns să cunoască situaţia. “Multe apeluri vin şi din partea instituţiilor cu care colaborăm. Sunt cazuri în care se instituie măsura de plasament, acolo unde specialiştii noştri consideră că este nevoie de reintegrarea minorului în familie, sau în familia unei rude apropiate”, a mai explicat Mari Dumbravă, şef Complex Intervenţii, Sprijin, Consiliere şi Recuperarea Copilului, din cadrul DGASPC.

Cei care se afla în situaţii dificile sau care cunosc copii exploataţi sau neglijaţi pot accesa linia telefonică gratuită la numărul: 0251/983.