Patru categorii de servicii şi produse pe care sunt cheltuiţi cei mai mulţi bani în mediul online

0
414

cumparaturi online

De când tehnologia ne-a invadat intimitatea, iar internetul ne-a transformat viaţa cotidiană, oamenii au început să şi cheltuiască foarte mult în mediul virtual.

Folosim internetul pentru informaţii, pentru activitiţă recreative, pentru divertisment şi relaxare, dar şi pentru shopping. Putem spune că pe internet găsim orice ne dorim. Putem cumpără diferite produse necesare în casă, gadgeturi, mobilier, chiar şi articole vestimentare, ne asigurăm hrana. Totodată, pe internet putem plăti facturi, servicii conexe şi chiar putem dezvolta diferite business-uri.

Divertisment online

În urma unui studiu făcut de Fintech, rezultă că românii cheltuie cei mai mulţi bani pe divertisment online. În ultimii ani, tot mai mulţi oameni îşi petrec timpul pe internet, ceea ce a dus la creşterea consumului de servicii şi produse pentru relaxare şi divertisment.

Pe parcursul ultimelor luni, românii au cheltuit mai mult pe divertisment online, un număr mai mare dintre ei petrecându-şi timpul jucând jocuri video sau vizionând filme pe platforme de home cinema. Mulţi dintre ei chiar preferând jocuri păcănele cu bani reali.

Au fost luni în care s-au cheltuit şi 7,5 milioane de euro pe divertisment online. Platformele ce difuzează filme au crescut moderat în ultimul primele două poziţii fiind ocupate de HBO GO şi Netflix. A crescut şi numărul achiziţiilor de jocuri online, inclusiv pe platformele dedicate:

Consumul de jocuri de pe Steam Games aproape s-a triplat — numărul tranzacţiilor a crescut cu 178%, în timp ce valoarea tranzacţiilor a crescut cu 176%;

Playstation — numărul tranzacţiilor a crescut cu 106%, în timp ce valoarea totală a acestora a crescut cu 132%;

Xbox — numărul tranzacţiilor a crescut cu 157%, în timp ce valoarea totală a acestora a crescut cu 161%.

Shopping pentru cumpărarea de alimente

Românii au început să folosească tot mai mult serviciile de livrare la domiciliu şi astfel a crescut shoppingul online pentur cumpărarea de alimente. Se merge mai puţin în supermarketurile clasice, se comandă mai mult pe internet.

Oricum românii cheltuie o mare parte din venituri pe produsele de hrană şi alimente de strictă necesitate.

Totodată, a crescut şi numărul comenzilor de livrare a hranei gata preparată. În ultima perioadă, În medie, numărul tranzacţiilor a crescut cu 60%, în timp ce valoarea lor s-a mărit cu 90%. Aceasta demonstrează faptul că, deşi românii nu mai sunt atraşi să meargă la restaurant, comandă prin aplicaţii pentru a se bucura acasă de felurile preferate de mâncare. Cele mai utilizate platforme pentru comenzi online sunt Glovo şi Tazz by eMAG.

Mobilier şi produse pentru reamenajare interioară

Surprinzător, dar în ultimele luni românii au început să cheltuiască tot mai mult pe mobilier şi produse pentru reamenajarea interioară a locuinţei. Marile lanţuri de magazine de bricolaj şi mobilier au raporta creşteri importante a segmentului online.

A fost o perioadă în care românii au preferat să-şi reamenajeze locuinţa, să facă reparaţii şi să execute finisaje. Cu toate că prezenţa fizică în magazinele de profil este în scădere, tranzacţiile online pe acest segment au crescut cu peste 60% în ultimele luni.

Plătirea online a facturilor

Românii au început să plătească online şi facturile la utilităţi. Este mai comod să plăteşti factura online la energie, internet, TV, telefonie, gaze etc. în loc să te deplasezi fizic în locurile special dedicate şi să stai la cozi interminabile.

În ultimele luni, creşterea tranzacţiilor online pentru plata facturilor a crescut cu 21%, ceea ce arată tendinţa românilor de a prefera comoditatea şi rapiditatea.

A crescut şi segmentul de sănătate, românii preferând să cumpere online medicamentele şi produsele necesare pentru aplicarea diferitelor tratamente, dar şi consultaţiile online, însă aici piaţa este la început.

Tendinţa este clară! Românii încep să cheltuiască tot mai mult online, în detrimentul achiziţiilor fizice din magazine. Tehnologia ne permite acest lucru, iar comoditatea dictează.