RAT Craiova ar putea asigura transportul către Aeroport

0
218

Călătorii care se vor îmbarca de pe Aeroportul din Craiova vor avea legătură directă cu autobuzul, din centrul oraşului. Autorităţile locale au comandat un studiu de trafic pentru reconfirgurarea transportului în comun, care va prevede, printre alte rute noi, şi un traseu direct către aerogară, care va fi asigurat de RAT Craiova. 

SONY DSC

În acest moment, legătura dintre oraş şi Aeroportul Internaţional Craiova este deservită, parţial, de traseul 9 RAT. Autobuzele însă au staţie la Metro, fiind nevoie ca pasagerii să mai parcurgă pe jos o mică distanţă până la terminalul de îmbarcare. Din acest motiv, cei mai mulţi călători care zboară de pe Craiova aleg să se deplaseze până la aeroport cu maşina personală. Ce-i drept, există avantajul că au posibilutatea să-şi lase maşina în parcare, contra-cost, până atunci când se întoarc. O altă variantă este şi transportul cu taxiul.

Se caută soluţii

Autorităţile însă au anunţat că transportul către aeroport nu va mai fi aşa de anevoios, călătorii urmând să aibă posibilitatea să ajungă cu autobuzul, chiar până în poarta Aeroportului. „Avem în discuţii un studiu de trafic şi vrem să îmbunătăţim modul de plecare şi de sosire la Aeroportul Craiova. Problema este că nu se află pe teritoriul Craiovei: începând de la sensul giratoriu de la interecţia cu Centura de Nord şi până la Aeroport, deja nu este în PUG. Însă încercăm să găsim soluţii ca să putem să asigurăm mijloace de transport în comun. Este aberant, la traficul care s-a creat, în acest moment, pe Aeroportul din Craiova, să nu avem toate aceste facilităţi de transport în comun. Dar legislaţia, de multe ori, rămâne în urma evoluţiei”, a anunţat, în plenul de luna trecută, primarul interimar, Mihail Genoiu.

Studiul de trafic este gata în câteva săptămâni

autobuzStudiul de trafic al municipiului Craiova a fost scos la licitaţie de RAT, în anul 2016, fiind câştigat de Universitatea din Craiova. Potrivit lui Sorin Manda, city-managerul oraşului, lucrarea ar urma să fie gata în câteva săptămâni, când universitarii trebuie să prezinte varianta de reconfigurare a traseelor interne din Craiova. „Ultimul studiu de acest fel s-a făcut în 2011, deci nu mai este depăşit, întrucât nevoiele Craiovei şi Craiova s-au dezvoltat în aceşti şase ani. Din fericire, noul studiu este realizat de Universitatea din Craiova, şi nu de către o firmă din Alexandria, cum s-a mai întâmplat, care nu era familiarizată aşa de bine cu transportul din Craiova. Ei vor veni cu o variantă pentru reconfigurarea reţelei de transport, iar Executivul o va prezenta în CLM Craiova. Este o chestiune de câteva săptămâni”, a declarat Sorin Manda.

Vor fi şi alte trasee noi

Fostul director al RAT Craiova a explicat că, într-adevăr, noul studiu de trafic va prinde şi obiective noi, iar unul dintre ele este şi Aeroportul din Craiova. „În anul 2011, Aeroportul din Craiova nu era funcţional şi nu a existat un traseu care să fie dedicat acestuia. RAT-ul are un traseu – traseul 9 care merge până la Metro – dar nu este compatibil cu Aeroportul, în sensul că nu sunt corelate orele de plecări şi sosiri de pe Aeroport cu programul RAT”, a menţionat administratorul oraşului. Un alt traseu nou care se impune, potrivit autorităţilor, este şi către Centrul Multifuncţional din cartierul Romaneşti. Se pune în discuţie şi reintroducerea în traseu a vechiului traseu 6 Craioviţa Nouă, care a fost anulat, în 2012, de către RAT Craiova.