Noul Ford Mustang Bullitt debutează oficial în Europa la Salonul Auto de la Geneva

0
444

Lungă de aproape 10 minute, secvența legendară a filmului Bullitt, realizat de Warner Bros., ni-l arată pe Steve McQueen la volanului unui Mustang GT fastback din 1968 în timp ce urmărește doi asasini pe străzile din San Francisco.

Noua ediție specială Ford Mustang Bullitt – care aniversează 50 de ani de la debutul legendarului film – și-a făcut astăzi debutul european la Salonul Auto de la Geneva.

După ce a debutat public la Salonul Auto Internațional de la Detroit, în luna ianuarie a acestui an, noul Mustang Bullitt va intra în producție în versiunea sa europeană în luna iunie 2018.

Mustang Bullitt este motorizat de unitatea Ford V8 de 5.0 litri îmbunătățită cu ajutorul sistemului Open Air Induction, prin apariția unui nou colector de admisie, prin valve de 87 de milimetri de tip fluture și printr-un modul de calibrare a motorului preluate de la versiunea Shelby Mustang GT350. Puterea maximă a motorului crește astfel la 464 CP, iar cuplul maxim urcă la 526 Nm (valori preliminarii).

Oferit la alegere în culorile exterioare Shadow Black sau Dark Highland Green, noul Mustang Bullitt va pune la dispoziție jante Torq Thrust de 19 inch, etriere roșii Brembo și un logo Bullitt pe elementul circular montat în zona posterioară a mașinii.

La interior se regăsește instrumentarul de bord digital Ford LCD de 12 inch și scaune sport Recaro. Cusăturile de pe scaune, consola centrală și planșa de bord vor reflecta nuanța exterioară aleasă, iar fiecare exemplar Mustang Bullitt va fi oferit cu o placă numerotată individual montată în fața pasagerului din dreapta, în locul tradiționalei embleme Mustang.

Noul Ford Mustang Bullitt va oferi standard, de asemenea, tehnologia de sincronizare a turațiilor, care permite schimburi mai fluide de treaptă în retrogradare, acestea fiind acompaniate de un sunet tipic al puternicului motor V8 de 5.0 litri. Sistemul audio premium B&O PLAY dezvoltă până la 1000 W prin cele 12 incinte acustice de înaltă performanță. “Nimic nu a reușit să surprindă spiritul și emoția specifice lui Mustang așa cum cum a făcut-o secvența fabuloasă a urmăririi din fimul «Bullitt»”, spune Steven Armstrong, vicepreședinte al Grupului și președinte Ford Motor Company Europa, Orientul Mijlociu și Africa. “Noul Mustang Bullitt va pune la dispoziția tuturor o rețetă similară în momentul în care va fi disponibil la vânzare în cursul acestui an, oferind mai multă putere, elemente noi interesante precum sistemul de sincronizare a turației și pachetul audio B&O PLAY, dar și – la fel ca vedeta filmului, Steve McQueen – o imagine cool inegalabilă”.

Ford a primit sprijinul celei de-a treia generații a familiei McQueen – Chase și Madison – pentru a dezvălui noul Mustang Bullitt dedicat Europei. Nepoții lui Steve McQueen – alături de tatăl lor, Chad McQueen – au recreat secvența urmăririi în Alpii francezi, lângă Geneva, ca omagiu adus reprezentativelor cadre care rezonează chiar și astăzi cu fanii cinematografiei. “Acasă suntem înconjurați de suveniruri și de obiecte care ne aduc aminte de rolul bunicului nostru în «Bullitt» și am văzut filmul de nenumărate ori, deci faptul că am făcut parte din lansarea celei de-a treia generații Mustang Bullitt în Europa a reprezentat o experiență specială”, a declarat Chase McQueen.

Tatăl nostru, Chad, ne-a învățat să conducem cu ajutorul unor mașini Ford pe șoselele de coastă din California, deci a fost o experiență incredibilă să putem să fim alături de el și de această nouă mașină. Am fost în al nouălea cer când Ford și Steve McQueen Estate au putut să doneze primul Mustang Bullit, cu numărul de șasiu 001, unei licitații în urma căreia au fost strânși 300.000 de dolari care au fost donați în scop caritabil“, a spus Madison McQueen.

Ediția specială Mustang BULLITT

Noul Ford Mustang Bullitt este un omagiu adus legendarului Mustang GT fastback care a apărut în filmul omonim din 1968.

Cea de-a treia generație Mustang Bullitt calcă pe urmele anterioarelor ediții speciale Bullitt construite pe baza modelelor din 2001 și 2008. Acestea au oferit, de asemenea, motoare mai puternice, jante Torq Thrust, elemente de design unice și opțiuni dedicate pentru vopseaua caroseriei, implicit clasicul Dark Highland Green.

Noul Mustang Bullitt oferă o transmisie manuală cu șase trepte echipată cu noua tehnologie de sincronizare a turațiilor, care folosește sistemul de control electronic al motorului pentru a transmite un impuls scurt asupra accelerației în momentul retrogradării de treaptă – sincronizând astfel viteza de rotație a motorului cu treapta selectată. Rezultatul este o schimbare de treaptă mai fluidă, fără întreruperi.

Sistemul audio premium standard B&O PLAY dezvoltă o putere de 1000 W prin cele 12 incinte acustice de înaltă performanță și le oferă ocupanților o experiență audio de top indiferent de locul pe care stau aceștia. Sistemul include un subwoofer cu membrană dual-voice pentru un bas adânc și clar, dar și difuzoare de înaltă performanță cu trei căi de distribuție a sunetului pentru o experiență echilibrată în toate punctele habitaclului.

Lista de elemente disponibile standard include și instrumentarul digital LCD de 12 inch. Acesta este identic la nivel de funcționalitate cu cel regăsit pe noul Mustang, dar oferă un ecran de pornire unicat Bullitt. Ca un omagiu adus interiorului mașinii originale, schimbătorul de viteze are o mâner sferic de culoare albă.

Pe lângă scaunele Recaro standard, care oferă cusături de culoare verde și funcție de memorie pe locul șoferului, clienții noului Mustang Bullitt pot să aleagă opțional scaunele sport din piele Recaro de culoare neagră.

Alte elemente care aduc aminte de mașina pe care a condus-o Steve McQueen sunt accentele cromate rafinate din jurul grilei și al geamurilor laterale, dar și grila frontală unică de culoare neagră. Atât exteriorul, cât și interiorul sunt caracterizate de prezența minimală a logo-urilor și emblemelor: doar elementul central posterior este ornat cu logo-ul Bullitt.

“Noul Bullitt este Mustang-ul meu favorit – fără dungi, fără eleroane, spoilere sau embleme”, spune Darrell Behmer, designerul-șef al lui Mustang. “Nu e nevoie să-și anunțe personalitatea. E cool într-un mod foarte natural”.

Tehnologiile de asistență a șoferului includ Sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort cu alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Blind Spot Information System with Cross Traffic Alert), care-i avertizează pe șoferi în legătură cu vehiculele detectate în zonele dificil de monitorizat cu ochiul liber sau cu ajutorul oglinzilor.

Suspensia variabilă sofisticată Ford MagneRide este de asemenea pe lista elementelor oferite. Aceasta utilizează un fluid stimulat electronic în interiorul amortizorului pentru a răspunde în timp real la condițiile schimbătoare ale suprafeței de rulare, optimizând astfel ținuta de drum fără să sacrifice confortul. Un sistem de evacuare cu valve active este oferit și el standard, pachetul îmbunătățind sunetul specific al motorului V8. Livrările noului Ford Mustang vor începe în Europa mai târziu în cursul acestui an.