Peste 27% dintre copiii din România petrec peste 6 ore online, dacă sunt într-o zi de şcoală, iar procentul acestora creşte la 48,3%, dacă sunt într-o zi de final de săptămână sau de vacanţă, arată cel mai nou studiu al Salvaţi Copiii, precizând că unul din doi minori este hărţuit în mediul online.
“Mai mult de un sfert (27,3%) dintre copiii din România petrec peste şase ore online, dacă sunt într-o zi de şcoală, iar procentul acestora creşte la 48,3%, dacă sunt într-o zi de final de săptămână sau de vacanţă”, arată datele studiului privind utilizarea Internetului de către copii, realizat de Salvaţi Copiii, în cadrul proiectului Ora de Net.
Potrivit studiului, minorii care petrec mult timp în mediul online sunt mai nemulţumiţi de relaţia cu părinţii, prietenii şi profesorii, precum şi de viaţa lor din prezent. De asemenea, aceştia sunt mai puţin optimişti cu privire la viitor.
“Aproape 99% dintre copiii care au între 12 şi 19 ani au cel puţin o reţea socială, unul din doi copii suferă diferite hărţuiri în mediul online. Este important ca aceştia să aibă dreptul la protecţie şi în mediul online, iar adulţii să facă trecerea informaţiilor corecte către ei”, a declarat Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv al Organizaţiei Salvaţi Copiii.
„Comparativ cu rezultatele unui studiu similar, realizat de Salvaţi Copiii în 2015, se remarcă o creştere a timpului petrecut de copii pe Internet şi a utilizării dispozitivelor mobile. Fără a subevalua impactul pozitiv al utilizării noilor tehnologii, sunt semne de îngrijorare atunci când un copil care petrece mult timp online începe să dezvolte o stare psiho-socială vulnerabilă”, a mai explicat Gabriela Alexandrescu.
Gabriela Alexandrescu a spus că Salvaţi Copiii a demarat un plan de lucru cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei Naţionale în scopul implementării unui curs acreditat pentru formarea cadrelor didactice pentru a discuta cu elevii despre siguranţa în mediul onlie.
Andronescu spune că elevii din prezent ştiu să folosească tehnologia mai bine decât tinerii care aveau aceeaşi vârstă în urmă cu zece ani. “De foarte multe ori, copiii încep să ştie să utilizeze aceste instrumente mai bine decât profesorul lor şi atunci se poate naşte şi această contradicţie. Despre această teamă în mintea profesorului că începe să ştie mai puţin decât elevul trebuie să vorbim deschis, ca să corectăm, pentru că elevul, indiferent ce vârstă ar avea, are ce, de la cine învăţa în şcoală”, a spus Andronescu. (Sursa: Mediafax)