Parcarea subterană, gata pentru recepţie

0
388

Craiovenii nu mai au mult de aşteptat până ce îşi vor parca maşinile în parcarea subterană de sub platoul Teatrului Naţional. Investiţia de 21 milioane de euro a fost finalizată, iar constructorul a cerut, chiar în primele zile ale lui 2016, autorităţilor locale să facă recepţia finală, după care cele 600 de locuri de parcare ar urma să fie date în folosinţă. Fiind vorba de o lucrare realizată din fonduri europene, parcarea subterană va fi cu plată.

Începută în aprilie 2014, cu un termen contractual de 18 luni, parcarea ar fi trebuit să fie gata în luna septembrie 2015, dar constructorii au invocat mai multe motive care i-au făcut să întârzie până în noiembrie şi apoi, din nou, până în decembrie. Șantierul a fost pornit în mare viteză, au fost aduse utilaje de mare tonaj cu care s-a forat şi au fost turnate părţile laterale. Spre toamnă, în numai cinci luni de la începerea lucrărilor, pereţii erau ridicaţi în picioare şi se putea spune că parcarea a prins contur. Era, de departe, cea mai avansată dintre lucrări şi se vehicula ideea că va fi recepţionată chiar înainte de termen.

A dispărut o cale de acces

Începutul verii lui 2015 a venit însă cu ploi care au îngreunat munca pe şantier. Constructorul a recunoscut că nu poate să predea lucrarea mai devreme, aşa cum se angajase, şi s-a mobilizat să o termine la timpul convenit prin contract. În septembrie 2015, când ar fi trebuit să fie gata, s-a solicitat o păsuire de două luni, până în luna noiembrie, pentru a se rezolva cu proiectantul o situaţie apărută recent: lipsa unei scări de acces. În noiembrie, s-a motivat că proiectantul nu a reuşit să pună la punct documentaţia şi lucrarea a mai aşteptat o lună.

Prima inaugurare a lui 2016

La bilanţul şantierelor, făcut la sfârşitul lui 2015, primarul Lia Olguţa Vasilescu a punctat parcarea subterană de pe platoul teatrului ca şi terminată. Ceea ce s-a şi întâmplat. În primele zile ale lui 2016, constructorul Mitliv, în asociere cu Polystart Impex şi Habau Construcţii, au solicitat Primăriei Craiova să efectueze recepţia finală a construcţiei, ceea ce înseamnă că este terminată în proporţie de 100%. Primarul Lia Olguţa Vasilescu a luat în calcul acest lucru, motiv pentru care parcarea subterană este prima lucrare care, alături de reabilitarea străzii „Calea Bucureşti”, va fi inaugurată la acest început de an.

Parcarea trebuie să fie asigurată contra incendiilor

Parcarea a fost construită pe două niveluri şi are o suprafaţă desfăşurată de 17.000 de metri pătraţi. Din cele 619 locuri de parcare, 586 sunt pentru autoturisme şi 33 pentru motociclete. Pentru încurajarea utilizării autovehiculelor electrice şi pentru reducerea poluării, în interiorul parcării trebuie să se regăsească staţii de încărcare pentru 240 de locuri de parcare. Proiectul spune că parcarea trebuie să fie luminată, să aibă grupuri sanitare pentru fiecare nivel şi un lift care să ajute persanele cu dizabilităţi să se deplaseze. Proiectanţii au prevăzut şi dotări speciale împotriva incendiilor: sistem de detecţie şi alarmare la depăşirea concentraţiei de monoxid de carbon şi sistem de sonorizare şi alarmare în caz de incendiu.

Primăria Craiova pregăteşte un regulament de acces

Investiţia s-a ridicat la suma de 84,4 milioane de lei (21 milioane de euro). Contribuţia Primăriei Craiova a fost de 267.000 de lei (66.000 de euro), iar restul au fost fonduri europene. Potrivit autorităţilor locale, accesul în parcarea subterană se va face, cel mai probabil, cu taxă. Reprezentanţii municipalităţii pregătesc un regulament de funcţionare pentru parcare, care va include şi posibilitatea de a achiziţiona abonamente. Într-un studiu de trafic din 2008, care s-a ataşat la documentaţia de proiectare, care a fost realizată în 2011, au fost prevăzute mai multe feluri de abonamente, de zi, de noapte, permanent, pentru maşini normale sau electrice. La momentul respectiv era vorba de un leu pe oră sau cinci lei pentru mai mult de două ore, un abonament între 100 şi 300 de lei, în funcţie de numărul de ore, de zile sau nopţi. Toate aceste preţuri fost fi ajustate.