Parcarea cu plată din centru Craiovei are şi nemulţumiţii ei

0
336

În timp ce autorităţile locale se felicită pentru înfiinţarea parcării cu plată, care a dus la descongestionarea traficului în zona centrală, locatarii din blocurile de pe strada „A.I. Cuza” se plâng că nu mai au unde să-şi parcheze maşinile decât dacă plătesc. Răspunsul municipalităţii pentru aceştia este să meargă spre locurile de parcare de pe străzile învecinate, care nu sunt cu plată.

Instituirea parcării cu plată pe strada „A.I. Cuza” are şi nemulţumiţii ei. Locatarii din blocurile aliniate la această arteră se plâng că sunt obligaţi să plătească în plus pentru a-şi parca maşinile aproape de domiciliul lor.

Chestionaţi în această privinţă, reprezentanţii Primăriei Craiova au explicat că zona de parcare cu plată a fost, dimpotrivă, restrânsă faţă de planurile iniţiale, pentru a nu afecta riveranii din centru. În ceea ce îi priveşte strict pe cei care locuiesc pe „A.I. Cuza”, aceştia au fost orientanţi spre locurile de parcare gratuite de pe străzile învecinate.

 „Nu există loc de parcare al unui locatar. În Craiova există acea modalitate de parcare pe bază de vinieta, în care toate locurile sunt libere, ale tuturor, deci nu există parcare rezidenţială, precum există în alte oraşe. La un moment dat, va trebui să o supunem şi noi unei dezbateri publice şi să vedem dacă se agrează această modalitate. Deci locurile de parcare sunt la dispoziţia tuturor cetăţenilor. Faptul că, în zona centrală, noi am ales această strada A.I Cuza, mai redusă, pentru a da posibilitatea şi locatarilor să-şi parcheze maşinile. Sunt locuri suficiente şi fără plată, cum sunt cele pe Theodor Aman sau pe strada paralelă cu A.I. Cuza”, a explicat primarul Craiovei, Mihail Genoiu.

12.000 de euro, încasări la parcarea subterană

De cealaltă parte, în opinia municipalităţii, parcarea cu plată din zona centrală a Craiovei se doveşte a fi o idee bună, care a reuşit să descurce traficul din oraş, îndeosebi în zona centrală.

Potrivit administratorului public al Craiovei, Sorin Manda, la nivelul lunii octombrie, pentru parcarea de pe străzile „A.I. Cuza” şi „Nicolăescu-Plopşor”, s-a încasat în jur de 12.000 de euro, fără TVA, aproape 60.000 de lei. Aceeaşi sumă s-a încasat şi la parcarea subterană, iar concluzia care se desprinde este că oamenii au început să folosească parcările, lăsând, în felul acesta, străzile din centru mai aerisite. „Este prima lună în care cheltuielile sunt mai mici decât încasările pentru parcarea subterană. Ceea ce înseamnă că foarte mulţi conducătoi auto au ales să se ducă şi spre parcarea subterană. Faţă de luna iulie, s-a dublat gradul de ocupare, s-a şi descongestionat traficul”, a arătat administratorul public, Sorin Manda.

 Acesta a mai spus că municipalitatea studiază posibilitatea de a extinde aria parcării cu plată şi pe strada ”Mihail Kogălniceanu”, în zona Colegiului Naţional ”Carol I”, poate şi pe strada „Mihai Viteazul”. „Tocmai datorită faptului că ne dorim să descongestionăm traficul, este principalul lucru pe care îl urmărim în zona centrală. După cum vedeţi, lucrurui sunt acum foarte în regulă pe strada ai cuza şi în toată această zonă”, a mai spus Sorin Manda.

Strada „A.I. Cuza – pietonală?

Autorităţile au reacţionat şi vizavi de propunerea ca parcarea cu plată să fie suspendată pe perioada serii şi a nopţii, începând cu ora 17.00. Autorităţile nu agrează această sugestie, spunând că strada „A.I. Cuza” se aglomerează, dimpotrivă, tocmai după această oră, când oamenii încep să frecventeze terasele din Centrul Vechi.

„Am văzut şi acea propunere că ar trebui, de la o oră încolo, să ridicăm parcarea. Ori cele mai multe sesizări pe care le-am avut veneau pentru perioada de noapte. Vara, când terasele sunt deschide până noaptea târziu, toată strada „A.I. Cuza” era ocupată de maşini parcate, pe trei rânduri. Degeaba facem noi parcare până la ora 17.00, cum solicită anumite persoane, pentru că după această oră – ba chiar este devreme – începe lumea să vină la terase şi vom avea aceeaşi surpriză de  o găsi blocată şi va trebui să circuli înghesuiţi, pe o singură bandă, în ambele sensuri. Deci nu am rezolvat nimic”, a explicat primarul Craiovei.

Mihail Genoiu a comentat şi o altă propunere mai veche, ca strada „A.I. Cuza” să devină pietonală. Edilul-şef a dezvăluit faptul că se studiază dacă este oportun sau nu să aibă caracter pietonal pe toată perioada sau numai în cele două zile libere de la sfârşit de săptămână, dar şi atunci să fie programate evenimente care să se desfăşoare acolo. „Ideea nu este de a o face pietonală de dragul de a o face pietonală, ci de a avea evenimente în fiecare week-end, astfel ca caracterul pietonal să devină o necesitate în ideea desfăşurării acelor evenimente. În momentul în care ştii că ai un eveniment care necesită închiderea străzii „A.I. Cuza”, cred că este mai important pentru oraş să avem, în fiecare săptămână, evenimente frumoase şi atractive decât să ne jucăm de-a parcarea cu plată, ba e cu plată, ba nu e cu plată”, a menţionat primarul Craiovei, Mihail Genoiu.