Ford se bazează pe cea mai recentă generație de produse conectate care utilizează tehnologia modemului integrat FordPass Connect – de la Fiesta Van la Transit – pentru a dezvolta o gamă de soluții integrate dedicate vehiculelor comerciale. Scopul este acela de a le permite clienților să gestioneze flota de vehicule mai ușor și mai convenabil, optimizând astfel productivitatea.
Ford a anunțat în cadrul evenimentului “Go Further” că dezvoltă o soluție inovatoare și predictivă de mentenanță bazată pe gradul de folosire a mașinii cu obiectivul de a atinge un procent de 100% timp de utilizare și funcționare pentru vehicule. Primele etape ale acestui serviciu vor fi lansate la finalul anului 2019.
Noua soluție promite să revoluționeze modul în care clienții de vehicule comerciale abordează vizitele la service: procesul de mentenanță va fi personalizat conform caracteristicilor și nevoilor fiecărui vehicul în parte și nu se va mai baza pe intervale fixe de service. Senzorii sistemelor-cheie oferă date în timp real, deci mașina va fi chemată în service doar atunci când va fi nevoie. În același timp, orice măsură va fi luată înainte ca problemele să devină îndeajuns de serioase încât să creeze o defecțiune.
Prin utilizarea unei aplicații ușor de utilizat, proprietarii companiilor pot să analizeze situația fiecărui vehicul în parte, în timp ce șoferii primesc informații în timp real sau predictive legate de starea tehnică a mașinii. Operațiunile de service și de mentenanță care în mod normal trebuie realizate în vizite diferite pot fi grupate inteligent, micșorând timpul în care mașina este indisponibilă.
Pentru operatorii mari, serviciul Ford Telematics este introdus în acest an și le oferă managerilor de flote informațiile necesare pentru aplicarea unor decizii-cheie care optimizează performanțele de business.
Oferind informații importante în timp real oferite de vehiculele Ford conectate la nivel de flotă și transmise prin Ford Transportation Mobility Cloud, serviciul Ford Telematics le permite managerilor să vizualizeze informații legate de starea tehnică, eficiența, productivitatea și nivelul de siguranță ale fiecărui vehicul în parte cu ajutorul unei aplicații desktop și să ia rapid deciziile care se impun atunci când situația o cere.
Un alt serviciu anunțat anul trecut este Ford Data Services, care le oferă administratorilor de flote mari oportunitatea de a primi prin Cloud un pachet personalizat de date oferite de propriile vehicule și să îl integreze perfect în sistemele proprii.
Ford se concentrează deopotrivă pe nevoile companiilor mici și a proprietarilor care utilizează vehiculul în interes propriu. Aplicația FordPass oferă o gamă largă de funcționalități practice pentru a crește nivelul de confort, siguranță și eficiență. Aceasta include noi elemente personalizate pentru utilizatorii business, așa cum este filtrarea locurilor de parcare disponibile pe hartă în funcție de înălțimea vehiculului.
Mai târziu în cursul acestui an, Ford va lansa aplicația FordPass Pro, dedicată deținătorilor de companii mici, ale căror flote numără între unul și cinci vehicule. Această aplicație de telefon le va oferi proprietarilor informațiile și instrumentele de care au nevoie aceștia pentru a se asigura că vehiculele sunt pregătite pentru muncă.