Primăria Craiova pune bani sub roţile tramvaiului

0
402

Autorităţile locale au scos la licitaţie modernizarea singurei linii de tramvai din oraş. Firma care va fi declarată câştigătoare, va avea la dispoziţie doi ani pentru a reface terasamentul de pe Calea Bucureşti. Până la deschiderea acestui şantier, autorităţile locale speră să termine lucrările de la pasajul suprateran.

Licitaţia a fost lansată de curând în sistemul electronic de achiziţii publice şi  trebuie să fie adjudecată la începutul lunii viitoare. Pe data de 9 aprilie, autorităţile craiovene deschid ofertele pe care le vor primi din partea firmelor interesate şi vor decide care dintre acestea merită să primească acest contract. În cazul în care nu vor mai exista contestaţii – acestea apar când sunt în joc contracte bănoase, iar acesta este unul substanţial – municipalitatea va putea semna efectiv contractul de execuţie cu firma selectată. Abia după aceea, societatea va putea trece la lucru. Potrivit documentelor de licitaţie, societatea va avea la dispoziţie o perioadă de 24 de luni pentru a reabilita calea de rulare a tramvaiului, aceasta fiind, de altfel, singura linie pe care circulă tramvaiul în Craiova.

Reabilitări pe o distanţă de 11 kilometri

Potrivit informaţiilor postate pe SEAP, Primăria Craiova a împărţit lucrarea în trei loturi. Primul se referă la modernizarea căii de rulare a tramvaiului de pe bulevarul “Decebal”, pe ambele sensuri, pe o distanţă de aproape 1,6 kilometri, începând de la intersecţia cu “Electroputere Mall” spre MAT SA. În al treilea lot de lucrări este prinsă reabilitarea căii de rulare a tramvaiului de pe “Calea Bucureşti” – Bulevardul “Titulescu” –“Calea Severinului”, pe o distanţă mult mai mare, de 10,8 kilometri. Tot aici este inclusă şi refacerea buclei de întoarcere a tramvaiului de la pasajul denivelat “Electroputere”, precum şi reabilitarea porţiunii de cale de tramvai care asigură accesul la depoul situat în cartierul Craioviţa Nouă.  În al doilea lot este prins un management de trafic pentru 16 intersecţii.

Un tramvai numit coşmar

Contractul are o valoare de 47 milioane de lei, iar banii sunt asiguraţi în mare parte din fonduri europene. Proiectul privind reabilitarea liniei de tramvai face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) al Craiovei, iar la sfârşitul anului trecut Primăria Craiova a semnat contractul de finanţare în acest sens. Imediat după parafarea acestui act, primarul Antonie Solomon a anunţat că vrea ca aceste lucrări să fie începute în acest an şi că va încerca, pe cât va fi posibil, să îi impulsioneze pe constructori să termine mai devreme decât vor necesita termenele contractuale. Tot atunci, Solomon a spus că este de părere că tramvaiul în Craiova este un moft căruia nu îi vede utilitatea practică, dar nici nu poate să mai renunţe la el, fiind un mijloc de transport care a fost prins în strategia de dezvoltare a municipiului.

Un transport ecologic de 8 milioane de euro

Autorităţile locale deţin, în acest moment, mai multe proiecte cu finanţare europeană pentru dezvoltarea transportului în Craiova. Unul dintre acestea prevede realizarea unui transport ecologic şi are o valoare de aproximativ 8 milioane de euro. Printre altele, se urmăreşte să se modernizeze sistemul de alimentare cu energie electrică pentru tramvaie; să se reabiliteze partea carosabilă a străzii Calea Bucureşti – între intersecţia cu bulevardul „Carol I” şi intersecţia cu bulevardul „Decebal”; să se amenajate locuri de parcare între intersecţia “Calea Bucureşti” cu strada „Sărarilor” şi intersecţia cu strada „Grigore Pleşoianu” şi să se creeze primele piste de biciclete pe Calea Bucureşti, pe bulevardul „Nicolae Titulescu” şi pe Calea Severinului – între intersecţia cu strada „Maria Tănase” şi intersecţia cu bulevardul „Dacia”.

Parcarea subterană cu peste 600 de locuri

O soluţie pentru fluidizarea traficului este şi parcarea subterană de sub platoul Teatrului Naţional “Marin Sorescu”. Potrivit municipalităţii, şi în acest proiect se doreşte să se investească în jur de 20 milioane de euro. Fiind prima parcare subterană din muncipiu şi cea mai mare, este proiectată să deţină 619 locuri de parcare, dintre care 586 de locuri pentru autoturisme şi restul de 33 de locuri pentru posesorii de motociclete. Proiectanţii au prevăzut în schiţe ca parcarea să fie realizată în totalitate în subteran. Va fi structurată pe două niveluri şi va avea două căi de acces, iar intrarea va fi cu plată. Craiovenii se vor putea mândri şi cu cele 240 de prize electrice pentru încărcarea autoturismelor cu baterii şi încărcător intern, precum şi două borne pentru încărcarea rapidă, toate acestea urmând să se regăsească printre dotări.