Piața de comerț online este în creștere: cum să-ți construiești o afacere online

0
90

Pandemia din anul 2020 a determinat trecerea multor afaceri din mediul fizic în cel online pentru a supraviețui pe piața muncii. Datele statistice, oferite de GpeC şi Asociaţia română a magazinelor online, arată faptul că sectorul de e-commerce din România a ajuns la impresionanta cifră de 5,6 miliarde de euro în 2020, înregistrând o creștere de 30% față de anul precedent.

Această provocare de trecere a afacerilor în mediul online a dus fie la intrarea în faliment a celor nepregătiți, fie la un efort considerabil al antreprenorilor români de a se adapta rapid la schimbare. Cei mai mulți au învățat din mers regulile de funcționare ale comerțului online, iar pentru a-și asigura succesul dorit au urmat sfaturile specialiștilor de pe site-urile dedicate antreprenoriatului românesc, sau a altor oameni de afaceri care au reușit în acest domeniu. Aici poți afla cum poți să-ți construiești o afacere de succes în mediul online acționând pe următoarele direcții:

Crearea unui site web profesional

Cartea de vizită a oricărei afaceri este site-ul său. Acesta trebuie să fie unul performant, să permită procesarea rapidă a plăților, să nu se blocheze dacă sunt mai multe cereri în același timp și să fie ușor de folosit de către utilizatori. Considerăm că investiția inițială în realizarea unui site profesional de cea mai bună calitate este nu doar o necesitate, ci este pasul principal spre succesul vânzării online. Apelează la agenții specializate în astfel de sarcini care au avut clienți mulțumiți de produsul lor.

Dezvoltă o strategie de marketing

Odată site-ul creat, construiește-ți o strategie de marketing de lansare pe piață perfect adaptată obiectivelor tale de vânzare. Poți încerca o abordare duală de vânzare fizică combinată cu cea online, deoarece a început să crească în acest an și componenta de vânzări prin metoda click & collect. Prin această metodă clienţii îşi aleg produsele online şi le ridică singuri din magazine, fără a mai pierde timpul căutând printre rafturi produsele dorite. De asemenea, poți construi o strategie de marketing doar în mediul online, dacă produsele pe care vrei să le comercializezi se pretează la această abordare.

Analizează datele

Orice planificare strategică trebuie să plece de la o întrebare esențială: Unde suntem acum? Pentru a răspunde la această întrebare ai nevoie de o analiză serioasă a tuturor datelor cantitative și calitative pe care piața economică le oferă legat de produsul tău, concurență, produs de serie sau de nișă, surse de finanțare sau perspective de evoluție a domeniului economic în care îți deschizi afacerea.

Doar după o astfel de analiză SWOT a punctelor tari și a celor slabe, a oportunităților și a riscurilor, poți să-ți construiești propria viziune despre ceea ce vrei tu să produci. Este piesa de temelie a unei afaceri construite inteligent, pas cu pas.

Aplică o strategie de socializare

Succesul unei afaceri online depinde într-o mare măsură de prezența companiei tale în diferitele medii sociale de comunicare. În funcție de particularitățile afacerii tale construiește-ți și o strategie de socializare care poate prioritiza fie interacțiunea cu potențialii clienți, fie cu personalitățile cheie din industrie. Social media este o modalitate excelentă și ieftină de a-ți promova afacerea dacă înveți cum să o folosești în interesul tău.

Se spune că succesul este al celor curajoși și care știu să profite de oportunitățile ce le apar în viață. Viața noastră din pandemie s-a schimbat mult, iar comerțul online pare a fi cel mai câștigat. Cine se adaptează mai repede și mai bine la acest val al schimbărilor va avea și cel mai mare succes.