Casa Noastră: O carte de vizită – onorantă – a Doljului de mâine!

0
1511

Văzută dintr-un autoturism, ce circulă pe DN 65 (E574), compania Casa Noastră, întinsă pe 17 ha, în buza Craiovei, sugerează doar modernitate şi bun gust arhitectural, aidoma oricărei mari unităţi de producţie industrială din Occident. Ce produce compania respectivă afli din elegantele cataloage persuasive ale firmei sau de pe site-ul acesteia. Într-un fel, n-are nevoie de nicio prezentare, fiindcă deja de ani buni brandul e consacrat pe piaţa europeană, unde contează în topul celor 300 de exportatori, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Ocupă, de altfel, locul 9 în topul marilor exportatori români, cu capital integral autohton, – pentru al II-lea an consecutiv  – un clasament in care mai regăsim şi Cerealcom Segarcea, evident, cu un alt profil de activitate. Succint, cât se poate de succint, lucrurile stau cam aşa: 4 hale imense de producţie (21.000 mp), cu linii ultramoderne de fabricaţie, o suprafaţă de 4.200 mp destinată birourilor, o suprafaţă de 10.000 mp destinată spaţiilor logistice, 14 săli de training şi discuţii, un show-room de 310 mp, 1300 de angajaţi, parteneriat cu WEKA AG (Germania), unul dintre cei mai mari producători de profile din PVC din lume – lider mondial – din punctul de vedere al calităţii, şi compania AHI Plast, unul dintre cei mai inventivi producători de profile PVC din lume. Casa Noastră a primit consacrarea, de ani buni, ca unul dintre cei mai importanţi fabricanţi de tâmplărie PVC din Europa centrală şi de est, în structura producţiei sale aflându-se: ferestre, uşi, termoizolante din PVC, uşi-ferestre culisante, uşi de intrare, jaluzele şi rulouri, accesorii, plase anti-insecte de diferite tipuri. Calitatea este certificată de Institutul Ift Rosenhein (Germania). Desfacerea este asigurată pe pieţe din Franţa, Germania, Italia, Austria, Belgia, România, Olanda ş.a.m.d. 75% din volumul producţiei – circa 50 milioane euro – este destinată exportului. Bineînţeles, pentru fiecare produs cataloagele companiei Casa Noastră fac descrierea adecvată. Să mai apelăm o dată la cifre: 24 de ani de experienţă în domeniu, o reţea de 60 de magazine în 45 de oraşe din România, 1.000 de dealeri la nivel european. Numai investiţiile din ultimii ani, vizând modernizarea capacităţilor de producţie, logistica şi distribuţia, s-au ridicat la 40 de milioane de euro. Parcul auto deţine peste 300 de mijloace de transport. Compania Casa Noastră se legitimează, de ani buni, cu forţa argumentelor peremptorii, ca un vector viguros al economiei doljene şi, fără nicio exagerare, o carte de vizită onorantă a Doljului de mâine. La fluxul de producţie, computerizat, poţi rămâne, cum se spune, „cu gura căscată”, chiar dacă rareori te încearcă asemenea ipostaze.

O curiozitate stârnită
S-a întâmplat recent un eveniment, realmente de luat în seamă, găzduit de Aula „Mihai I” a Universităţii din Craiova, despre care s-a scris în cotidianul nostru. Peste 400 de elevi, de liceu şi gimnaziu, precum şi îndrumătorii acestora, cu rezultate deosebite la olimpiadele școlare naţionale (locurile I, al II-lea, al III-lea), au primit din partea companiei Casa Noastră, prin programul Olimpia, consistente burse anuale. Artizanul acestui gest insolit: Ştefan Cherciu (51 ani), patronul companiei Casa Noastră, care a avut în finalul festivităţii menţionate o alocuţiune caldă, articulată, didactică şi… paternală, sugerând pasiunea sa pentru excelenţă şi performanţă. O cifră face inutil orice comentariu: 7 miliarde lei vechi este suma (nedeductibilă) la care se ridică valoarea burselor pentru anul în curs. O bursă viageră a fost acordată profesorului Marius Nicoli (41 ani), de la Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti”, pentru cele 16 premii naţionale şi internaţionale primite de elevii săi. În ultimii doi ani, am aflat, fondul de premii a crescut cu 60%. Facem menţiunea că programul Olimpia a demarat în 2004. În faţa unei asemenea realităţi generoase am avut şansa de a fi primiţi, „într-o fereastră”, de Ştefan Cherciu, pentru o discuţie, mărturisim, de-a dreptul incitantă. Nu îi spunem documentare.

Un doljean isteţ, ca toţi doljenii, cu suflet şi caracter ales
Scurtă prezentare: absolvent al Colegiului Naţional „Nicolae Bălcescu”, preşedinte Q Fort, experienţă profesională de 15 ani în tâmplărie termo-izolantă, părinte a patru copii, premii nenumărate. Ne-a aşteptat la uşa liftului, schiţând zâmbetul de circumstanţă al omului civilizat, când are pregătită o întâlnire cu ziariştii. Birou spaţios, mobilier suplu, fotolii elegante, nici o extravaganţă stridentă, Doamne fereşte, doar strictul necesar. Vestimentaţie lejeră, dar modernă, de vară. O discuţie cu o asemenea persoană, de o interesantă anvergură, inclusiv morală, nu e o bagatelă. Dacă ne-a refuzat cu ceva, dar cu politeţe, în tot demersul nostru jurnalistic, a fost doar în privinţa rugăminţii de a se lăsa fotografiat. Nu, şi s-a scuzat. Povestea gestului său de a premia excelenţa şi performanţa n-a fost lungă, cât explicită. Plecat din Dobroteştiul Doljului, cunoscând, dacă nu sărăcia crudă, oricum viaţa modestă, a fost ajutat de Cel de Sus să izbândească în viaţă. Pe propriile forţe. Doljul, ţara asta a noastră, are şi un mâine şi un poimâine şi, „dacă suntem o companie pasionată de performanţă, dorim să insuflăm aceeaşi pasiune tinerilor” din această zonă a ţării. Discuţia s-a prelungit, Ştefan Cherciu ştiind realmente să seducă. Narează plăcut, are răbdare şi disponibilitate în a asculta interlocutorul. Este credincios. Asta a mărturisit-o. Lumea riscă să navigheze în derivă, sub un firmament pe care nu se văd decât păsări oarbe şi stele reci.  În fiecare an, în două reprize, duce câte 40 de angajaţi ai companiei la muntele Athos. Crede că autoritatea Bisericii e preponderent una morală. Şi tot ce spune o face cu cuviinţă, blândeţe, smerenie. Îşi pigmentează naraţiunea cu întâmplări de tot felul, zâmbeşte la intervale de timp, gândindu-se la faptul că oameni luaţi de la meşteşuguri tradiţionale odinioară au ajuns să lucreze pe cele mai sofisticate utilaje din lume. O face cu savoare, convins de ceea ce spune până în măduva oaselor. Casa Noastră îşi propune să ajungă în 2019-2021 la o creştere a capacităţii actuale de fabricaţie şi, de ce nu, la poziţia de lider al spaţiului comunitar în tâmplărie termo-izolantă din PVC. Două grădini suspendate, cu arbuşti exotici, îi flanchează biroul. Este ceea ce îl remontează în multe momente ale zilei. Nu are secretară tehnică şi nici şofer. Pentru el viaţa, sau dinamismul acesteia, are alte coordonate.

O treime dintr-o poveste lungă
În 2006, activitatea de producţie la Casa Noastră concentra 175 de angajaţi. Pentru a ajunge astăzi la peste 1.300, cum spuneam. E de-a dreptul imposibil să descrii, făcându-te înţeles, fluxuri de producţie sofisticate. Aşa că mă opresc, cugetând: copiii doljeni „minune” premiaţi pentru performanţele lor şcolare de un doljean care a răzbit în viaţă. Doamne, ce oameni poate zămisli teritoriul acesta binecuvântat al Doljului! Ce altceva ar mai fi de spus?