Antonie Solomon, primarul municipiului Craiova: „Nicio zonă din Craiova nu va rămâne fără străzi neasfaltate, fără apă şi canalizare”

1
381

Este perioada promisiunilor electorale. Din păcate, sunt oameni care la 22 de ani de la Revoluţie aleg partidul şi nu omul. Sperăm ca la aceste alegeri să primeze omul şi proiectele sale şi mai puţin partidul. Ce înseamnă să fii un bun gospodar?! Nimic mai simplu. Să nu promiţi, să faci. De opt ani de zile, Craiova se dezvoltă şi se modernizează. În timp ce unii doar promit, pe reţelele de socializare, edilul Craiovei face şi nu pe facebook, pentru că nu are timp. Pe Antonie Solomon îl găseşti pe şantiere, în cartierele craiovene stând de vorbă cu oamenii, dând indicaţii muncitorilor, schimbând din mers direcţiile. Este modelul de edil european, cu viziune macro, dar şi cu fler şi intuiţie. Primarul Craiovei este un iubitor de folclor, dar asta nu este rău, însemană că iubeşte satul, că iubeşte oamenii şi că lucrează în interesul lor. 

Reporter : D-le primar, fără nicio îndoială municipiul Craiova s-a schimbat foarte mult în ultimii opt ani de zile şi acest lucru se datorează modului în care dumneavostră aţi gospodărit acest oraş. Cu toate acestea mai sunt străzi fără asfalt, mai sunt probleme cu canalizarea şi alimentarea cu apă. Ce le puteţi pune oamenilor care locuiesc în aceste zone ?

Antonie Solomon:  Am spus în repetate rânduri că nicio zonă din Craiova nu va rămâne fără străzi neasfaltate, fără apă şi canalizare. Dar toate se fac cu răbdare. Sunt lucrări în derulare şi investiţii care vor continua în perioada următoare. În 2011 am început alimentarea cu apă şi canalizare menajeră a zonei Popoveni, ceea ce presupune rețele de alimentare cu apă pe o distanţă de 3.510 ml, reţele de canalizare menajeră, înlocuirea conductei de apă uzată, sute de branamente – o lucrare finanţată de Primăria Craiova şi de Ministerul Dezvoltării Regionale. Investiţiile Primăriei Craiova în lucrări de canalizare şi alimentare cu apă, în mandatul 2008-2012, au cuprins însă multe obiective. Printre acestea se numără reţele de alimentare cu apă în cartierele Plaiul Vulcăneşti, Făcăi, Şimnicu de Jos, lucrări complexe ce au necesitat alocarea de resurse financiare consistente din bugetul local. Finanţarea a fost asigurată de către Primăria Craiova şi Administraţia Fondului de Mediu.

Pasaj suprateran din fonduri europene

R : Oraşul este dinamic. Pe foarte multe străzi din Craiova vedem muncitori, vedem utilaje de asfaltare, vedem că se lucrează, vedem efectiv că oraşul se modernizează. Ce ne puteţi spune de lucrările în plină desfăşurare ?

A.S :Cele mai importante lucrări aflate în această perioadă în derulare sunt Reabilitarea a şase bulevarde din zona de Nord-Vest, respectiv bvd. Olteniei, str. Toamnei, bvd. Tineretului, str. Amaradia, str. Brestei si str. Pelendava. Este vorba de artere principale de circulație, care fac legatura cu cele mai importante zone ale municipiului. În cadrul proiectului se vor realiza: modernizarea Bulevardului Olteniei – 2179 m, Str. Toamnei – 1243,70 m, Bulevardul Tineretului – 1092 m, Strada Amaradia – 1303 m, Strada Brestei – 1105 m, Strada Pelendava – 1180,70 m. Practic, suprafaţa de infrastructură urbană modernizată va fi la finalul lucrărilor de 150.707,31 mp, din care suprafața de carosabil modernizat este de  87.425,81 mp, suprafaţa de trotuare modernizate – 26.736,20 mp, suprafaţa de zone verzi modernizate – 17.487,69 mp, urmând a fi amenajate peste 800 locuri de parcare.

R :   Pasaj suprateran, o lucrare de mare anvergură, ceva deosebit în oraşul nostru. Sunt oameni care vin din Slatina, Vâlcea, Tj Jiu şi admiră acesată investiţie. Suntem invidiaţi. Ce mai urmează ? Pasaj subteran şi sute de locuri de parcare. Mai exact, puteţi să ne preyentaţi mai în detaliu proiectul ?

A.S : Odată cu finalizarea lucrărilor la pasajul suprateran de la kilometrul zero, va fi accelerat ritmul lucrărilor la pasajul subteran, pe sub intersectia străzii Arieş cu strada A.I. Cuza şi respectiv cu strada Împăratul Traian Universitate-Casa Studenților, în vederea preluării traficului auto pe Bulevardul Carol I – strada Arieş. În cadrul proiectului se vor realiza: 405,32 m lungime pasaj subteran construit, 15.780 mp stradă amenajată, 7.810 mp suprafaţă trotuare modernizate,  3.980 mp sensuri giratorii create,  1.280 mp lungime reţele de alimentare cu apă şi canalizare deviate.Lăţimea pasajului între feţele pereţilor a fost dimensionată astfel încât să asigure două benzi de circulaţie (câte una pentru fiecare sens de circulaţie). Pentru rampele de acces în pasaj, s-au asigurat pentru ieşirea din pasaj câte două benzi de circulaţie şi câte o bandă pentru accesul în pasaj.

Sute de locuri de parcare

R: Dar trebuie să le spunem oamenilor că circulaţia se va fluidiza şi datorită faptului că nu se va circula doar pe pasaj, ci şi pe lângă pasaj, fiind vorba de câte o bandă de circulaţie de o parte şi de alta a construcţiei.

A.S : Totodată, se va permite accesul pe lângă pasaj, asigurându-se câte o bandă de circulaţie de o parte şi de alta a construcţiei. Este un alt proiect la care țin foarte mult, pe lângă pasajul suprateran de la kilometrul zero, care va fi finalizat curând. Craiova trebuie să se modernizeze şi craiovenii care circulă cu autoturismul vor vedea de luni, 4 iunie, cum se va circula pe Calea Bucureşti, dinspre Calea Severinului, pe lângă pasajul suprateran. Va fi o perioadă de probă, de o săptămână, după care vom mai închide circulaţia timp de o lună, maximum două, pentru încheierea lucrărilor. Din această vară, vom avea finalizat în Craiova un nou proiect de infrastructură care să schimbe complet faţa oraşului. Să ne gândim numai că acest pasaj se află pe cea mai circulată arteră, care face legătura între Bucureşti şi Timişoara. Este şi un proiect de care putem fi mândri şi când vor fi resurse financiare – cel mai probabil tot din fonduri europene, îmi doresc să prelungim acest pasaj pînă dincolo de intersecția cu Bulevardul Carol I

R: Mai sunt craioveni care se plâng de lipsa locurilor de parcare din oraş, mai ales în centrul oraşului. Este adevărat că ne-am învăţat cam sedentari, dar suntem în secolul vitezei şi oamenii preferă să se deplaseze rapid. Ce va face municipalitatea în acest sens ?

A.S : Locurile de parcare din centrul oraşului, la această dată insuficiente, îşi vor găsi o rezolvare prin amenajarea parcării subterane de la Teatrul Naţional Marin Sorescu. Vor fi create, prin proiectul finanţate în proporţie de 98 la sută de Uniunea Europeană, nu mai puţin de 619 locuri de parcare, din care 586 pentru autoturisme şi 33 pentru motociclete. Parcarea va fi dotată cu un sistem de iluminat sistematizat şi eficient, care să modifice gradul de luminozitate în funcţie de intensitatea luminii din exterior, diminuând astfel costurile de energie. Parcarea subterană va fi construită pe două niveluri, cu o suprafaţă de peste 17 mii de metri pătraţi şi va rezolva problema parcărilor din centrul Craiovei. Este o lucrare de mare importanță pentru mine şi la fel ca şi la celelalte şantiere deschise, voi insista asupra constructorului – oricare ar fi el, să nu slăbească ritmul lucrărilor şi acestea să fie de calitate.

Investiţii în proiecte de infrastructură

R : Şi proiectele continuă…

A.S : Aşa este. Alte trei mari străzi ale Craiovei vor fi complet modernizate în perioada următoare. Este vorba de străzile Râului, Caracal şi Bariera Vâlcii, care presupun reabilitarea a 139.017 mp suprafață carosabilă. Totodată, va fi extinsă și infrastructura de utilităţi publice pe strada Bariera Vâlcii prin introducerea canalizării pluviale pe o lungime de 1800 m și amenajarea de rigole carosabile pe o lungime de 1460 metri. Proiectul de modernizare pentru străzile Râului şi Caracal prevede crearea de piste pentru biciclete, pe o suprafaţă de 11.202 metri pătraţi, spre bucuria celor care utilizează acest mijloc ecologic dee deplasare. Avem o strategie de amenajare de piste de biciclete, la nivelul municipiului Craiova, care după momentul implementării va însemna că se va putea circula cu bicicleta pe toate marile artere rutiere din oraş, care permit acest lucru. Modernizarea celor trei străzi va însemna şi reducerea cu 30% a timpului de călătorie în oraş, datorită descongenstionării şi fluidizării traficului din zona de Nord-Sud-Est şi care va asigura mobilitatea către zone economice importante ale orașului. Lucrările vor presupune modernizarea unei suprafețe de 139.017 mp carosabil, 48.181 mp – trotuare modernizate, 300 mp stații de taxi amenajate, casetarea unui canale colector de ape pluviale.

R : Unul dintre marile proiecte de infrastructură din mandatul 2008 -2012 a fost Reabilitarea Bulevardului Dacia-Decebal. Ce a însemnat acest proiect în cifre ?

A.S :Acesta a presupus  modernizarea a 10,235 km liniari carosabil, 51.175 mp trotuar, 2.500 locuri de parcare, 20 treceri de pietoni semaforizate pentru corelarea acestora în „undă verde”, 6 intersecţii semaforizate, 26 alveole de refugiu pentru staţiile de autobuz şi taxi, 11 benzi de preselecţie şi virare la dreapta, 40 rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi. Alte modernizări și reabilitări de străzi şi bulevarde au fost: str. George Enescu -2008, str. Basarabia -2008, str. Maramureş -2008, str. Tabaci -2008, Ştirbei Voda – 2008, bvd. Nicolae Titulescu- Calea Severinului-2008, str. 1 Decembrie 1918 – 2008, bvd. 1 Mai – 2008, str. A.I.Cuza – 2008, str. Unirii – 2008, str. Brestei- 2008, str. Tudor Vladimirescu -2008, str. C-tin Lecca – 2008, str. Maria Tanase – 2008, str. Ghe. Doja – 2008, str. Doljului – 2008, str. Potelu-2008, str. Henry Coanda – 2009, str. Dezrobirii -2009-2010, str. Matei Basarab-2009-2010, str. Ghe.Chiţu – 2009-2010, str. Nic. Iorga-2009-2010, str. Păstorului-2009-2010, str. Gr. Pleșoianu-2009-2010, Reabilitare şi modernizare str. Poporului-2009-2010, str. Nanterre-2009-2010, str. Spania -2009-2010, str. Corneliu Coposu-2009-2010, str. Macedonski-2009-2010, str. Simion Bărnuţiu-2009.

 

Antonie Solomon, primarul municipiului Craiova:

“Campania electorală se apropie de ultima săptămână şi, sincer să fiu, mă așteptam să am contracandidaţi care să vină cu proiecte mari pentru Craiova, dar am ajuns la concluzia că s-au rezumat la a mă ataca doar pe mine, crezând probabil că se vor face mai ascultaţi şi mai văzuți. Regret că prin modul lor de a face campanie, contracandidaţii mei pun craiovenii pe locul doi, dar îi asigur pe locuitorii Craiovei că nu-i voi dezamăgi şi că o să mă ţin de promisiune: vor avea cel mai frumos oraş din România! Dar nu voi putea reuși acest lucru fără ei. De aceea, pe 10 iunie, îi aştept la vot, în număr cât mai mare; vor găsi pe buletinul de vot, la poziţia 3, candidații UNPR pentru Consiliul Local, cu care vreau să pornesc pe un nou drum pentru Craiova! Cel mai drept şi mai sigur drum!”

1 COMENTARIU

  1. Domnule Primar, in Bariera Valcii nu uitati si de strazile secundare si alei – str Ramuri si Aleea 2 Ramuri unde nu s-a facut nimic, stam in noroaie fara canalizare. Aici este un nou cartier de case. Poate ne ajutati si cu gazele. Succes in alegeri si sa va ganditi si la noi

Comments are closed.