Sindicaliştii doljeni cer schimbarea Legii Educaţiei

1
387

Reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor din Învăţământ „Spiru Haret” au trimis, săptămâna trecută, o scrisoare ministrului Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, în care şi-au exprimat nemulţumirea faţă de cele mai importante probleme ale sistemului educaţional: legea învăţământului şi salarizarea. Prin această scrisoare, liderii sindicaliştilor doljeni cer categoric modificarea Legii Educaţiei Naţionale.

Constantin Lungulescu, preşedintele Sindicatului Învăţământului Preuniversitar “Spiru Haret” din Dolj, a afirmat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că nu este normal ca din luna mai şi până în prezent, conducerea Ministerului Educaţiei să fie schimbată de şapte ori. “În ultimul timp, ministrul Educaţiei a făcut tot felul de declaraţii cu privire la ceea ce se va întâmpla în viitor în învăţământul preuniversitar. Aşa cum era firesc, noi, sindicatele, i-am adresat o scrisoare pe care am trimis-o chiar şi doamnei Ecaterina Andronescu, pentru a avea în vedere unele aspecte care trebuiesc remediate. Din luna mai şi până în prezent avem deja al şaptelea ministru al Educaţiei, lucru care nu este deloc normal, pentru că în acest domeniu este nevoie de stabilitate şi trebuie urmată o strategie care nu suportă atâtea schimbări de miniştri. În aceste condiţii, era imperios necesar să ne axăm în continuare pe modificarea Legii Educaţiei pe care văd că domnul ministru Remus Pricopie nu o cere cu persistenţă, ci chiar precizează că va respecta decizia Parlamentului. Trebuie să facem ceva pentru a schimba această Lege a Educaţiei, pentru că sunt tot felul de inadvertenţe care ne creează probleme în sistem”, a declarat Constantin Lungulescu, preşedintele Sindicatului Învăţământului Preuniversitar “Spiru Haret” din Dolj.

“Susţinem reînfiinţarea şcolilor profesionale”

Constantin Lungulescu

În scrisoarea adresată ministrului Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, liderii sindicaliştilor doljeni precizează că: “Nu doar salariaţii din învăţământul preuniversitar, ci şi copiii, elevii şi părinţii acestora au fost în ultimii ani victimele politicii aberante duse de guvernarea Boc, care a promovat, în mod abuziv, o serie de acte normative, fără consultarea partenerilor de dialog, cu efecte dezastruoase asupra procesului instructiv-educativ”. Sindicaliştii cer o serie de măsuri în regim de urgenţă pentru modificarea Legii Educaţiei Naţionale nr. /2011 “Prin această lege s-a modificat structura nivelurilor de învăţământ, introducându-se clasa pregătitoare la nivelul primar (începând cu anul şcolar 2012 – 2013) şi clasa a IX-a la nivelul gimnazial (prevedere valabilă elevilor aflaţi în clasa a V-a în anul şcolar 2011 – 2012). Noile reglementări nu ţin seama nici de baza materială, nici de pregătirea profesională a personalului din învăţământul preuniversitar, cu atât mai mult cu cât legea modifică şi condiţiile de studii necesare pentru ocuparea posturilor didactice. Mai mult, ca efect al creşterii la 300 a numărului minimum de elevi (respectiv minimum 150 de preşcolari şi antepreşcolari) necesar pentru ca o unitate de învăţământ să aibă personalitate juridică, a avut loc un proces de comasare masivă a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, de asemenea cu efecte negative asupra procesului educaţional. “Actuala lege aduce modificări majore la structura nivelurilor de învăţământ. Introducerea clasei pregătitoare la ciclul primar şi clasei a IX-a la ciclul gimnazial nu ţine seama de baza materială, nici de pregătirea profesională a personalului din învăţământul preuniversitar. Actuala lege modifică şi condiţiile de studii necesare pentru ocuparea posturilor didactice. De asemenea, susţinem reînfiinţarea şcolilor profesionale”, a declarat Constantin Lungulescu.

“Este absolut necesară alinierea învăţământului românesc la standarde europene”

Sindicaliştii doljeni mai cer şi modificarea componenţei Consiliului de administraţie, astfel încât ponderea personalului didactic şi personalului de conducere din unitatea de învăţământ să constituie o majoritate simplă. Şi decontarea navetei personalului didactic auxiliar, cât şi a elevilor constituie o problemă în momentul de faţă. În scrisoare s-a cerut inserarea în lege a unei dispoziţii potrivit căreia decontarea cheltuielilor pentru naveta personalului didactic şi auxiliar se asigură din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată şi alte venituri ale bugetului de stat. “Cerem reintroducerea diverselor drepturi şi facilităţi reglementate pentru salariaţii din învăţământ şi copiii acestora, dar şi reintroducerea recunoaşterii ca vechime la catedră a perioadelor de concedii fără plată pentru personalul didactic. Considerăm absolut necesară alinierea învăţământului românesc la standarde europene privind educaţia şi finanţarea corespunzătoare, prin alocarea de la bugetul de stat a unui procent apropiat de 6% şi nu de 2,5 cât este acum. Considerăm necesară finalizarea investiţiilor în infrastructura şcolară. Există grădiniţe fără bucătari sau unităţi de învăţământ fără pază odată cu reducerea, la nivel naţional, cu peste 30.000 de posturi” a mai spus Constantin Lungulescu.

Reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor din Învăţământ „Spiru Haret” au solicitat organizarea, în regim de urgenţă, a concursurilor de ocupare a funcţiilor de conducere, îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar.

 

“Precizăm că toate aceste probleme au fost aduse în repetate rânduri şi la cunoştinţa reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Vă rugăm să aveţi în vedere şi faptul că ignorarea, în continuare, a problemelor grave semnalate mai sus, poate conduce în perioada imediat următoare la declanşarea unor acţiuni de protest din partea salariaţilor din învăţământul preuniversitar de stat”, se mai arată în scrisoarea trimisă ministrului Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie.

1 COMENTARIU

  1. Lungulescu vorbeste din biroul sau caldut despre schimbarile din sistem. Sa vina pe teren si sa ia pulsul scolii de la parinti, copii si dascali. Astfel, ar intelege ca clasa pregatitoare este un real succes si micutii au progresat mult mai bine decat ar fi facut-o daca ar fi pierdut inca un an la gradinitita pt ca ei sunt deja familiarizati cu mediul scolar … iar la anul cand vor trece in clasa I si vor incep alfabetizarea lucrurile vor functiona mult mai usor. Pt copii este un real beneficiu aceasta clasa pregatitoare!

Comments are closed.