Competiţie 2012 – “Imagine all the water”

0
305

Prin intermediul campaniei Generation Awake, Direcţia Generală pentru Mediu a Comisiei Europene încurajează cetăţenii europeni să utilizeze eficient resursele naturale. Această campanie pan-europeană are scopul de a creşte gradul de conştientizare asupra impactului obiceiurilor de consum. Lansată în anul 2011, campania Generation Awake are ca mesaj principal “Consumă înţelept şi gândeşte înainte de a alege. Alegerile tale fac diferenţa”, încurajând cetăţenii să adopte obiceiuri de consum responsabile.  

 Prin luarea unor decizii corecte la nivel individual, fiecare cetăţean poate contribui la conservarea resurselor naturale, la reducerea impactului asupra mediului înconjurător, poate economisi bani, construind astfel un drum către un viitor sustenabil. Campania este susţinută de două web site-uri interactive disponibile în 23 de limbi oficiale ale UE: http://www.generationawake.eu/ şi http://www.imagineallthewater.eu/, două clipuri video şi o serie de animaţii  video care comunică consumul indirect de apă. De asemenea, pe o pagină de Facebook dedicată,campania comunică sfaturi utile despre eficientizarea consumului de resurse. Eficientizarea resurselor se referă la utilizarea sustenabilă a resurselor – să faci mai multe cu mai puţin, minimizândimpactul asupra mediului. Este  vorba de alegerile potrivite pentru a asigura o calitate a vieții, nu doar pentru prezent, ci şi pentru generaţiile viitoare. Pentru a deveni eficient în privinţa resurselor trebuie să ne schimbăm modul de gândire şi tiparele de comportament, ţinând cont de cum anume afectează alegerile noastre resursele naturale.

Consumul sustenabil de resurse

Nu este vorba de a consuma mai puţin – este vorba de a consuma diferit. Înlocuirea mersului pe patru roţi cu mersul pe două roţi, inchiderea robinetului de apă în timp ce te speli pe dinți, folosirea de mai multe ori a prosoapelor, utilizarea maşinii de spălat la capacitate maximă sunt doar câteva exemple pentru eficientizarea resurselor şi adoptarea unor obiceiuri de consum responsabile. În acest an, Comisia Europeană lansează “Imagine and win!”, o competiţie video care are ca scop îmbunătăţirea eforturilor de creştere a gradului de conştientizare în ceea ce priveşte consumul sustenabil de resurse. Campania se concentrează pe consumul indirect de apă (sau amprenta lăsată asupra consumului de apă a produselor cotidiene) şi face parte din campania Generation Awake. Participanţii sunt invitaţi să realizeze un clip video care să demonstreze cantitatea de apă necesară pentru realizarea a 5 produse de consum zilnic: cafeaua, ciocolata, berea, hamburgerii sau o pereche de pantofi. Stilul clipului video este ales de fiecare participant (documentar, film mut, animaţie…).

                  

Clipurile selectate de către juriu vor fi publicate pe pagina de Facebook Generation Awake (www.facebook.com/generationawake) pe data de 10 decembrie 2012, unde vor fi supuse votului public până pe data de 30 decembrie 2012. Cele 5 clipuri cu cele mai multe voturi vor fi premiate, iar participanții vor primi o cameră de filmat HD.