Furnizorii de servicii medicale, verificaţi la sânge

0
343

Casa de Asigurări de Sănătate Dolj a pornit o amplă campanie de verificări în rândul furnizorilor de servicii medicale de pe raza judeţului. Controalele se desfăşoară atât printre medicii de familie, cât şi la nivelul spitalelor, a furnizorilor de medicamente sau dispozitive medicale şi vor continua cel puţin până la sfârşitul acestei luni.

În acest an, până la mijlocul lunii mai a.c., Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj a întreprins nu mai puţin de 108 controale la nivelul furnizorilor de servicii medicale. Printre altele, în vizorul celor de la CAS a intrat o serie de aspecte ce ţin de relaţia contractuală cu spitalele, cabinetele de medicina familiei sau farmacii. Mai exact, s-a verificat modalitatea de acordare a serviciilor medicale, corespondenţa între serviciile solicitate pentru decontare de către furnizori şi cele efectuate în mod real, precum şi modalitatea în care prescrierea şi eliberarea medicamentelor se încadrează în reglementările legale în vigoare.

În urma celor descoperite, dar şi datorită unor recomandări venite din partea Ministerului Sănătăţii şi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, CAS Dolj chiar a intensificat în ultima perioadă aceste acţiuni de control. „Vor fi realizate 27 de controale în asistenţa medicală primară, în ambulatoriul de specialitate clinic, paraclinic şi stomatologic, în asistenţa medicală spitalicească, în asistenţa medicală de recuperare-reabilitare, la furnizori de medicamente şi la furnizori de dispozitive medicale”, a declarat Daniela Gheorghe, purtător de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Dolj.

CAS Dolj continuă acţiunile de control

În urma verificărilor derulate până în prezent, reprezentanţii CAS Dolj au luat şi o serie de măsuri acolo unde s-au constat nereguli. Astfel, la capitolul modalitate de acordare a serviciilor medicale – respectarea clauzelor contractuale – în cazul a 34 de furnizori de asistenţă medicală primară suma imputată a fost de 10.250 lei. Măsuri au fost dispuse şi în cazul unui ambulatoriu de specialitate stomatologic, dar şi la nivelul ambulatoriilor de specialitate clinice, suma imputată pentru acestea din urmă fiind de 3.176 lei.

Mult mai mari sunt, în schimb, sumele imputate pentru nereguli descoperite în ceea ce priveşte corespondenţa între serviciile solicitate pentru decontare de către furnizori şi cele efectuate în mod real. Numai la nivelul spitalelor doljene aceste sume se ridică la 290.411 lei. O altă problemă a fost cea legată de respectarea prevederilor legale privind prescrierea şi eliberarea medicamentelor. În această situaţie, suma imputată furnizorilor de servicii medicale din judeţul Dolj se ridică la 43.380 lei.

Suspiciuni existente la nivel naţional

Solicitarea Ministerului Sănătăţii şi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate de a intensifica aceste controale la furnizorii de asistenţă medicală aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări a venit după ce, în ultima perioadă, au apărut mai multe suspiciuni. În principal cu privire la decontarea unor servicii medicale de către unele spitale sau cabinete medicale fără ca acestea să fie efectuate, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate fiind instituţia care are obligaţia de a urmări colectarea şi folosirea eficientă a Fondului Naţional Unic de Asigurări de Sănătate. Totodată, în cazul constatării unor abateri de la prevederile legale sau fraudării sistemului, reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate au primit recomandarea de a sesiza imediat instituţiile abilitate.

Controale asupra calităţii actului medical

La rândul lor, reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică Dolj au desfăşurat şi ei, recent, o serie de controale în spitalele din judeţ asupra calităţii actului medical. Ţinta a fost aceea de a descoperi dacă există bolnavi imobilizaţi la pat în spitale mai mult de 30 de zile. „Noi am verificat veridicitatea calităţii actului medical în spitalele din judeţ şi printr-o serie de indicatori, aşa cum ar fi durata medie de spitalizare, rata infecţiilor spitaliceşti sau numărul de reclamaţii. Nu s-a constatat existenţa unor pacienţi care să fie internaţi peste 30 de zile”, a precizat dr. Ştefan Popescu, purtător de cuvânt al Direcţiei de Sănătate Publică Dolj.