Ford România semnează zilnic contracte pentru modelul B-Max, produs la fabrica din Craiova, şi a înregistrat până în prezent circa 100 de comenzi la nivel local, unde estimează că va livra 400-500 de unităţi până la finele primului trimestru al anului viitor. Primul model construit de Ford la Craiova este noul Ford B-MAX, intrat în producţie de serie din acest an. Vehiculul monovolum din segmentul B este construit exclusiv în fabrica din România. În luna mai, Ford a lansat producţia primului motor asamblat în România, modelul EcoBoost de 1 litru, desemnat “Motorul Internaţional al Anului” pentru 2012 de revista Engine Technology Internaţional. Ford va construi încă un tip de motor la Craiova, de 1,5 litri, acesta urmând să intre în producţia de serie la începutul anului viitor.
„În fiecare zi se semnează comenzi. Până acum avem în jur de 100 de comenzi în România. În Anglia, am auzit săptămâna trecută, sunt peste 1.000. Şi în Germania au fost aproape 2.000 de comenzi”, a spus directorul general al Ford România, Zoltan Brassai. Astfel, comenzile sunt „în grafic” cu nivelul anticipat de companie, însă interesul pentru testarea maşinii a depăşit aşteptările producătorului. Ford a investit peste 500 de milioane de euro pentru modernizarea şi dezvoltarea fabricii de autovehicule din Craiova, parte a unui plan de investiţii de 675 de milioane de euro, asumat la preluarea uzinei. Pe de altă parte, Ford a precizat în luna iunie că profitul din trimestrul al doilea avea să fie afectat “substanţial” de pierderile înregistrate în Europa, Asia şi America Latina, care sunt triple faţă de cele din primul trimestru, urcând la 570 de milioane de dolari.