Viceprimarul Dincă propune prima aplicaţie de smartphone destinată comunicării cu cetăţeanul

0
319

Viceprimarul Mărinică Dincă, candidatul PDL la funcția de primar al Craiovei, a prezentat aseară, în cadrul celei de-a treia ediții a evenimentului “Craiova Blogroll”, primul concept de aplicaţie de smartphone din ţară care îşi propune să creeze o legătură directă între cetăţean şi primărie. Viceprimarul a explicat că locuitorii care deţin un smartphone vor putea sesiza probleme punctuale din cartierele orașului, cum ar fi gropi în asfalt, haite de câini, resturi menajere sau moloz aruncate la întâmplare, vehicule abandonate sau blocaje din cauza zăpezii folosind aplicația primăriei, care va fi gratuită.

Lucian Prejbeanu, reprezentantul craiovaforum.ro pe listele PDL la Consiliul Local, a precizat că aceste sesizări se vor putea face automat, adăugând o fotografie şi coordonate GPS, astfel încât problema să poată fi identificată vizual şi localizată pe hartă. Fiecare utilizator îşi va crea un cont personal astfel încât dispecerii la care ajunge reclamaţia vor şti identitatea persoanei care trimite respectiva sesizare. Aplicaţia, denumită “Craiova ta”, va scuti de drumuri cetăţeanul, iar problema va fi rezolvată mult mai rapid. În prezent, timpul de răspuns pentru o astfel de sesizare este de până la 30 de zile. “Prin implementarea acestui sistem, viteza de comunicare cu cetăţenii orașului va fi mult mai mare. În acest fel, nu mai pot exista înţelegeri cu funcţionari ai primăriei pentru că sesizarea va apărea în sistem şi tot acolo va apărea şi modul în care a fost soluţionată. Totul va fi mult mai transparent şi mult mai rapid”, a explicat viceprimarul Mărinică Dincă.

Notificare direct pe smartphone

Cetăţeanul care a observat groapă în asfalt, îi face o fotografie, o încarcă în aplicaţie, unde se loghează cu un user şi o parola (cont creat în prealabil sau pe loc), alege tipul problemei şi o trimite prin internet dispeceratului. Timp aproximativ:  un minut. Solicitarea ajunge la dispecerat unde, în funcţie de anumite priorităţi, gravitate şi alţi factori, dispecerul o poate înainte spre aprobare sau o poate trimite direct la executant, tot dintr-o aplicaţie online, şi astfel, în aproximativ cinci minute, o solicitare poate ajunge direct de la cetăţean la persoana care trebuie să o rezolve. Cetăţeanul care a făcut sesizarea poate primi notificare direct pe smartphone în momentul în care a primit un răspuns. Prezent la întâlnirea cu cei 15 bloggeri craioveni, Ştefan Stoica, candidatul PDL la funcţia de preşedinte al Consiliului Județean Dolj, a declarat că, pe viitor, administrația locală ar putea extinde informatizarea şi la nivelul serviciilor subordonate prin instalarea unor senzori care să detecteze pierderile şi avariile.