Interesantă oricum ideea: un târg al producătorilor locali, premieră naţională s-a spus, sub genericul ispititor „De aici, de aproape, din Oltenia”, organizat cu sprijinul ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în parteneriat cu grupul Agrointeligenţa, şi Carrefour România, în parcarea hypermarketului Carrefour din incinta Promenada Mall Craiova. Târgul producătorilor locali (3-5 iunie) s-s vrut o fotografie a stării de lucruri din agriultura Olteniei, o expoziţie cu desfacere, aptă să sugereze un anume potenţial realmente competitiv. A venit să viziteze standurile producătorilor din zonă, inclusiv ministrul de resort, Florin Barbu, care evident a salutat cu discreţia de rigoare proiectul-pilot, considerat de succes, privind promovarea în magazinele de retail a produselor româneşti de o calitate gustativă superioară, din toate punctele de vedere. În premieră ideea a aparţinut… lui Liviu Dragnea şi bine nu i-a făcut. Chiar dacă integrarea producătorilor şi fermierilor din Oltenia, în reţelele de retail rămâne pe mai departe un deziderat, nu puţine semnale pozitive merită relevate. Circa 25 de producători consacraţi din Oltenia, atât parte din reţeaua Carrefour, cât şi fermieri noi parte din grupul Agrointeligenţa, a oferit vizitatorilor un sortiment variat de produse agro-alimentare locale, de la preparate din carne proaspătă, peşte, brânzeturi şi produse lactate în sortimente diversificate (iaurt, smântână, sana, kefir, brânză, urdă), miere şi produse melifere, legume de sezon obţinute în spaţii protejate (cartofi, roşii, castraveţi, vinete, ardei, căpşuni ş.a.m.d.). Proiectul privind promovarea producătorilor locali nu e nou. S-a spus că Carrefour România ar fi avut încredere în abilităţile grupului Agrointeligenţa de a construi şi implementa un proiect original pentru promovarea produselor locale, căruia i s-a circumscris şi evenimentul „De aici, de aproape, din Oltenia”. Rămân multe de făcut, în perspectiva unei relaţii fertile, de deplină încredere reciprocă, între Carrefour şi producătorii agricoli. Ceea ce e nou este însă altceva: Carrefour România oferă clienţilor săi multiple posibilităţi de a face cumpărături. Între aceste posibilităţi aplicaţia mobilă şi a caselor de marcat self-service, în magazine, servicii de online shopping cu livrare acasă prin Bringo, Glovo, Wolt şi Bolt Food. Sunt forme noi de shopping pe care proiectul-pilot realizat, de care vorbeam, le anunţă. Am saluta în context aportul directorului executiv al Direcţiei pentru Agricultură Dolj, Sorin Agapie, ca târgul de produse locale din Oltenia găzduit de un hypermarket, să aibă succesul dorit. Ca şi în alte împrejurări a reuşit. Prin diversitatea produselor sale agro-alimentare, Doljul –în special- are consacrarea cunoscută, şi din totdeauna a avut, ceea ce s-a numit „o piaţă abundentă de legume şi fruncte”, magazine agro-alimentare cu bună recunoaştere. Dar, fireşte, receptivitatea la noi forme de promovare a comerţului, în domeniul menţionat, rămâne seducătoare.