Elevii Şcolii Gimnaziale “Gheorghe Ţiţeica” își descoperă abilităţile interculturale într-un proiect european

0
156

 Cinci elevi din clasa a VII-a de la Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica” din Craiova, însoțiți de prof. Monica Feraru, au participat, în perioada 03-07.03.2025, la activități din cadrul mobilității Erasmus+, susținute în unitatea de învățământ NIKOLAIDEIO GYMNASIO Paphos, Cipru.

Pe perioada desfășurării activităților, elevii craioveni au experimentat și și-au însușit competențe TIC despre aplicarea tehnologiei în diferite medii educaționale, cunoștințe despre aplicații digitale – tablete și smartphone-uri, platforme digitale, bloguri, site-uri web și webquest-uri, metodologia digitală, au interacționat cu colegii lor ciprioți în ceea ce privește  cultura și interculturalitatea celor două țări. Elevii au participat, în cadrul atelierelor de lucru, la dezvoltarea de instrumente (un joc digital, un portofoliu electronic, povești digitale) despre modalități de aplicare a tehnologiei în educație pentru diferite grupe de vârstă, fiecare elev utilizând cel puțin cinci activități, metode și instrumente digitale, cercetare online – mic proiect audio/video bazat pe realitățile cursantului, podcasting și înregistrare audio pentru utilizare online, voice – Skype pentru colaborare online – joc de simulare, proiectarea unui blog, site web pentru a îmbunătăți motivația și implicarea elevilor. “Competențele digitale pe care elevii noștri le-au dobândit în această mobilitate Erasmus+ vizează procesarea informației, comunicarea, abilitățile de soluționare a problemelor, crearea de conținut digital, utilizarea mijloacelor de comunicare moderne folosind rețelele de socializare, crearea de conținut interactive, manifestarea interesului pentru accesarea, crearea și împărtășirea de conținuturi digitale variate, care răspund unor nevoi de învățare specifice, utilizarea responsabilă și în siguranță a tehnologiilor digitale, prin respectarea de reguli referitoarea la construirea și protejarea identității în mediul digital și prin raportarea critică la avantajele și riscurile în mediul online. Competențele interculturale ale elevilor au fost dezvoltate prin educaţie interculturală, prin relaționarea și lucrul eficient între culturi în medii educaționale, respectiv printr-o excursie culturală – tur de proiect care explorează manifestările exterioare ale culturii”, a precizat prof. Atia Mihaela Fodor, director al Şcolii Gimnaziale “Gheorghe Ţiţeica”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul
Numele

Operaţie antispam (completează):  *