Depoul de tramvaie din Craiova va intra într-un amplu proces de modernizare

0
62
La şedinţa din ziua de 30 ianuarie, consilierii locali municipali din Craiova au de dezbătut mai multe probleme, una dintre ele fiind reabilitarea Depoului de tramvaie din Craiova. Astfel, acestora le-a fost pusă la dispoziţie documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, principalii indicatori tehnico-economici și descrierea sumară pentru obiectivul de investiții „Modernizare Depou tramvaie în Municipiul Craiova și extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecții semaforizate” .

Având în vedere oportunitatea de finanțare oferită de Programul Regional Sud-Vest Oltenia 2021-2027, în cadrul Prioritatii 4 – Mobilitate urbană durabilă, Obiectiv Specific 2.8 – promovarea mobilității urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, APELUL DE PROIECTE, PR SV/MRJ/4/2.8/2023, Primăria Municipiului Craiova a depus o cerere de finanțare in vederea finanțării proiectului Modernizare depou tramvaie în Municipiul Craiova şi extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecţii semaforizate”- Componenta: Modernizare Depou de tramvaie în Municipiul Craiova”, se  precizează în referatul de aprobare. În aceeaşi şedinţă,  consilierii locali trebuie să aprobe și  Studiul de fezabilitate a indicatorilor tehnico- economici şi a descrierii sumare pentru acest obiectiv de investiții. Conform proiectului,  se urmărește îmbunătățirea eficienței transportului public în Craiova, prin implementarea unui sistem inteligent de management al traficului la intersecțiile  Calea “București” – Str. “A.I.Cuza” și Bd. “Dacia” – Str. “Burebista”. Soluția tehnică este concepută pentru a crește siguranța pietonilor, oferind în același timp prioritate mijloacelor de transport public și utilizatorilor modurilor nemotorizate. Terenurile pe care se va realiza extinderea sistemului de management sunt deja amenajate conform normelor de urbanizare, ceea ce înseamnă că nu sunt necesare lucrări suplimentare. Sistemul va funcționa pe baza unei alimentări electrice asigurate prin branșamente de către furnizorul local. „Siguranța circulației va fi garantată printr-o arhitectură dualprocesor, dotată cu un supervisor dedicat protecțiilor și monitorizării circuitelor de putere, inclusiv protecții împotriva lămpilor defecte. Reglarea și supravegherea 1traficului se vor realiza prin algoritmi de macroreglare și microreglare, care optimizează dirijarea și reduc blocajele. Algoritmii de multiprogramare și corelare pentru unda verde vor include soluții fără cablu și GPS pentru extinderi viitoare. Supravegherea traficului se realizează prin intermediul camerelor video digitale, specializate pentru captarea imaginilor de exterior, care pot fi controlabile de la distanță atât ca poziţie, cât şi ca plan vizual (apropiere, focalizare, luminozitate) şi care vor fi conectate printr-o reţea de transmisie digitală, proprie sistemului, la Centrul de Comandă și Control. Prioritizarea tramvaielor la intersecții se va realiza printr-un sistem de cereri transmise către centrul de control, unde vor fi procesate. Comunicarea între intersecții și centru va fi realizată prin fibră optică, iar între tramvai și centru prin GSM, cu costurile acoperite de beneficiar. Aplicația pentru prioritizarea vehiculelor de transport public va funcționa pe calculatoare de bord cu sisteme de operare Linux/Windows,senzor GPS și comunicație 4G/5G. Funcționalitățile esențiale ale aplicației includ generarea cererilor de prioritate, comunicarea automată cu aplicația de management al traficului, integrarea cu dispeceratul, monitorizarea poziției vehiculelor și gestionarea iluminatului public la trecerile de pietoni din cadrul proiectului, asigurând astfel o rețea de comunicații eficientă”, se menționează în raportul de aprobare.

Investiţie de peste 100 de milioane de lei

Valoarea totală a proiectului, conform documentației, este în cuantum de 107.338.017,46 lei (inclusiv TVA). Contribuția proprie în proiect ar urma să fie de 5.478.419,19 lei, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului cât și contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 2.078.767,69 lei, reprezentând cofinanțarea proiectului.

Sumele reprezentând cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului prevăzut la art.1, pentru implementarea proiectului în condiții optime, se vor asigura din bugetul local al municipiului Craiova. Se vor asigura toate resursele financiare necesare implementării proiectului în condițiile rambursării/ decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale. Se vor asigura toate resursele și condiţiile necesare, astfel încât, la momentul recepției lucrărilor implementate prin proiectul finanțat prin PR SV 2021-2027, cele 2 trasee vizate de proiect să fie funcționale, în integralitatea lor. (inclusiv tronsoanele finanțate din alte surse de finanțare)”, se mai spune  în raportul privind cheltuielile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul
Numele

Operaţie antispam (completează):  *