JO 2024: „Cina cea de taină nu a fost inspiraţia mea” (Thomas Jolly)

0
81

Thomas Jolly directorul artistic al ceremoniei de deschidere a Jocurilor Olimpice a negat că s-a inspirat din „Cina cea de taină”, într-unul din tablourile sale, care a şocat Episcopia catolică şi extrema-dreaptă din Franţa. „Am vrut să produc o ceremonie care să repare, care să împace. Tot ceea ce reafirmă valorile Republicii noastre” a declarat el la BFM TV. Conferinţa episcopilor Franţei a deplâns „scenele de batjocură faţă de creştinism.

O secvenţă a creat controverse: intitulată „Sărbătoare”, ea începe cu imaginea unui grup la masă, incluzând mai multe drag queen, care aminteşte de “Cina cea de Taină”, ultima masă a lui Iisus cu apostolii săi.

„Nu a fost inspiraţia mea”, a răspuns Thomas Jolly. „Cred că a fost destul de clar, pe această masă vine Dionysos. El este acolo, de ce pentru că este zeul sărbătorii (…), al vinului, şi tatăl Sequanei, zeiţă legată de râu”.

„Ideea a fost mai degrabă să avem o mare sărbătoare păgână legată de zeii Olimpului… Olimpului… Olimpismului”, a continuat el. Pe reţelele de socializare, unii s-au referit la tabloul „Sărbătoarea zeilor”, pictat la începutul secolului al XVI-lea de Jan Harmensz van Biljert, păstrat într-un muzeu din Dijon (estul Franţei). Thomas Jolly, chestionat în altă parte despre o Marie-Antoinette decapitată (ţinându-şi capul în braţe), a asigurat că nu există nicio „glorificare a acestui instrument al morţii care era ghilotina”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul
Numele

Operaţie antispam (completează):  *