Campanii de prevenire a traficului de persoane

0
286

În data de 29 ianuarie 2024, Agenția Națională ÎmpotrivaTraficului de Persoane (ANITP) și Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) au lansat campaniile naționale de prevenire a traficului de persoane: “Traficul de persoaneîncepe cu o promisiune. Visul unei vieți mai bune se poate transforma în coșmarul exploatării sexuale”; “Traficul de persoane începe cu o promisiune. Un loc de muncă sigur începe cu un contract” şi “Traficul de persoane începe cu o promisiune. Pentru fiecare ban primit, cerșetorul își dă la schimb libertatea”.

Cele trei campanii sunt derulate în cadrul proiectului PDP1 – “Îmbunătățirea sistemului național de Azil și Migrație”, finanțat prin Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2021, și au scopul de a informa și conștientiza populația generală și grupurile de risc cu privire la consecințele traficului de persoane. Fiecare dintre cele trei campanii vizează câte o formă de manifestare a traficului, respectiv: traficul de persoane în scopul exploatării sexuale; traficul de persoane în scopul exploatării prin muncă ; și traficul de persoane în scopul exploatării prin cerșetorie, adresându-se cetățenilor străini aflați pe teritoriul României, persoanelor aflateînsituație de risc/vulnerabilitate la trafic, precum și populației în ansamblu. Campaniile se vor derula pe o perioadă de 90 de zile, în intervalul ianuarie – aprilie 2024, și cuprind activități specifice implementate în mediul outdoor și online. Promovarea mesajelor anti-trafic ale campaniilor este susținută de trei persoane publice, cu notorietate crescută în mediul online, respectiv: Bianca Adam, Adrian Pov și  Andra Gogan. Materialele informativ-preventive necesare desfășurării componentelor online și outdor ale celor trei campanii de prevenire sunt realizate în Limbileromână, engleză, ucraineană, arabă, nepali și bengali, și au scopul de a susține promovarea mesajelor  campaniilor în rândul publicurilor vizate, contribuind astfel la reducerea vulnerabilității grupurilor țintă. Mesajele anti-trafic vor fi promovate plătit și targetat pe rețelele de socializare, utilizând caracteristici precum locația, Limba vorbită, intervalul de vârstă, gen, comportamente, interese etc. În acest mod, informațiile vor ajunge în mod eficient la persoanele cele mai expuse riscurilor traficului de persoane.

 

Informaţii suplimentare

A.N.I.T.P. este structura de specialitate, aflată în subordinea MinisteruluiAfacerilor Interne, care realizează evaluări ale tendinţelor în materie de trafic de persoane  şi măsoară rezultatele acţiunilor de luptă împotriva traficului, inclusiv prin colectarea de date statistice în strânsă cooperare cu organizaţiile relevante ale societăţii civile din acest domeniu, îndeplinind rolul de raportor national.