Școala Gimnazială „Gheorghe Bibescu” Craiova a primit ACREDITARE ERASMUS+ în domeniul Educației Școlare, pentru perioada 2021-2027. În cadrul Programului ERASMUS+, Acțiunea-cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării, se derulează, în acest an școlar, Proiectul cu nr. 2021-1-RO01-KA121- SCH000003206, având ca obiectiv dezvoltarea competențelor cadrelor didactice ale unității craiovene de a utiliza resurse digitale. Astfel, în perioada 17.10.2022-20.10.2022, un cadru didactic de la Școala Gimnazială „Gheorghe Bibescu” a participat la un stagiu de observare la Saint Benedict College, Secondary School, Kirkop și St Thomas
More College, Secondary School, Santa Lucia din Malta, scopul fiind observarea diferitelor lecții și descoperirea celor mai noi și inovatoare metode de predare și învățare a utilizării eficiente și adecvate a IT în timpul orelor.
La sfârșitul acestui job shadowing, facilitat de organizația NEW HORIZONS MALTA, s-au atins
următoarele obiective: Observarea și colectarea de informații despre organizarea școlii și a lecțiilor de TIC și engleză; Observarea desfăşurării în centrul de recepţie a proiectelor europene ; respectarea metodologiei în predarea limbilor străine în contextul învățării digitale, folosind instrumente inovatoare; respectarea metodologiei de predare a limbii engleze ca limbă străină cu o echipă de predare a limbii engleze, desfășurarea activităților de program și evaluare; descoperirea proiectării unei unități de lucru cu toate elementele cheie ale planificării lecției, aranjarea scaunelor în sala de clasă și organizarea timpului; încorporarea tehnologiei în lecții (masă rotundă – dezbatere); familiarizarea cu tendințele actuale în domeniul TIC și modul în care acestea pot fi aplicate în crearea unei
lecții electronice (ateliere); crearea de resurse cu ajutorul cărora profesorii își pot îmbunătăți conținutul e-learning; Observarea atenției la diversitate, în special la acei elevi cu nevoi educaționale specifice, și în atenția socio- emoțională sau afectivă; colectarea de informații despre caracteristicile clasei-grup și participarea acestora la diferite activități incluzive; identificarea diferitelor proceduri ale școlii pentru a promova participarea cu diferitele sectoare ale comunității educaționale; observarea funcționării generale a școlii de primire, cu vizite la diferitele săli de clasă pentru a afla despre
diferitele metodologii multidisciplinare ale școlii; primirea de informații complete despre aspecte legate de Proiectul Educațional al instituției primitoare și despre sistemul de învățământ din Malta. “Stagiul de observare derulat în Malta s-a înscris în cadrul proiectului de Acreditare ERASMUS+, Acțiunea Cheie 1 – Educație Școlară – Mobilitatea persoanelor în scopul învățării, nr. 2021-1RO01-KA121-SCH-000003206, finanţat prin programul ERASMUS+ al Uniunii Europene”, a precizat prof. Mirela Voicu, coordonator de proiect.