Pentru a-şi acoperi cheltuielile cu deszăpezirea din această iarnă grea – 104 comune din Dolj vor primi bani de la Consiliul Judeţean

0
337

Peste 580.000 lei vor fi alocaţi de Consiliul Judeţean Dolj către primăriile celor 104 comune din judeţ, pentru a acoperi o parte din banii cheltuiţi de administraţiile locale din fonduri proprii pentru acţiunile de deszăpezire din această iarnă grea, a anunţat, joi, preşedintele CJ Ion Prioteasa. De asemenea, executivul Consiliului Judeţean Dolj va propune spre aprobarea consilierilor judeţeni ca o sumă de 50.000 lei, din fondul de rezervă al instituţiei, să fie alocată judeţului Vrancea, grav afectat de căderile abundente de zăpadă din ultimele săptămâni.

Ion Prioteasa

„Am decis să propunem în prima şedinţă de consiliu judeţean, care va avea loc săptămâna viitoare, un proiect de hotărâre prin care să alocăm bani din fondul de rezervă al Consiliului Judeţean Dolj tuturor celor 104 localităţi rurale, în funcţie de numărul de sate componente al fiecărei comune. Localităţi precum Melineşti, Goeşti sau Argetoaia, care au un număr considerabil de sate aparţinătoare, vor beneficia de o sumă mai mare de bani, în jur 10.000 de lei, în timp ce localităţile mai mici de o sumă de minim 5.000 de lei. Primarii au plătit din propriile fonduri, care nu sunt deloc mari, pentru motorina folosită la deszăpezire, pentru lemnele de încălzire la şcoală şi pentru  a veni în ajutorul oamenilor, care au avut probleme în această perioadă grea. Din păcate, în fondul de rezervă ne-au rămas puţini bani, aproximativ 700.000 lei. Noi am fi dorit să alocăm mai mulţi bani către primăriile din Dolj, însă posibilităţile financiare nu sunt suficiente. Din banii pe care îi mai avem în fondul de rezervă, dacă şi consilierii judeţeni vor fi de acord, vom aloca şi o sumă, în jur de 50.000 lei, către judeţul Vrancea, afectat, aşa cum se ştie, de aceste ninsori abundente. Nu putem şi nu trebuie să uităm că, în 2006, atunci când inundaţiile au făcut prăpăd în partea de Sud a Doljului, după ce Dunărea s-a revărsat, alte judeţe au venit în ajutorul nostru şi ne-au oferit sprijinul lor necondiţionat”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

„Trebuie să facem eforturi pentru a dota unitatea de drumuri cu utilaje”

Totodată, Ion Prioteasa, apreciază implicarea primarilor doljeni în acţiunile de deszăpezire a localităţilor pe care le conduc, precum şi buna colaborare cu Instituţia Prefectului. „A fost cea mai grea iarnă din mandatul meu. Vreau să-i felicit pe mulţi dintre primarii doljeni care, din puţinul pe care l-au avut la dispoziţie, au găsit posibilitatea şi au cumpărat utilaje pentru primărie. Pe o parte dintre aceşti primari i-am văzut pe tractor, pe câte o uliţă a unui sat, încercând să facă un culoar de trecere. Au fost eforturi deosebite făcute şi de oamenii de la societatea noastră de drumuri şi poduri. Nu pot să spun că totul a fost perfect, dar vreau să le mulţumesc acestor oameni care uneori au dormit într-un tractor, încălzindu-se la câte o butelie de gaz doar pentru a putea ca dimineaţa să-şi reia activitatea cât mai devreme. Aş scoate în evidenţă şi buna colaborare cu Prefectura Judeţului Dolj. Această iarnă ne-a arătat că am făcut bine atunci când am achiziţionat utilaje pentru societatea noastră, însă nu este suficient. În continuare trebuie să facem eforturi pentru a dota unitatea de drumuri şi să achiziţionăm utilajele de care mai avem nevoie. Un alt obiectiv important al consiliului judeţean, Aeroportul din Craiova, care se află de mai mult timp în atenţia noastră şi care se află într-un amplu proces de modernizare, are nevoie, la rândul său, de o dotare suplimentară, pentru că s-a văzut că o iarnă grea, ca cea din acest an, poate pune probleme”, a mai spus Ion Prioteasa.

Sumele vor fi supuse apobării în viitoarea şedinţă a Consiliului Judeţean Dolj

Conducerea CJ Dolj propune consilierilor judeţeni spre adoptare un proiect de hotărâre prin care să se aloce din fondul de rezervă al instituţiei către primăriile a 104 comune suma de 583.000 lei. Un număr de 73 de localităţi rurale, care au între unu şi patru sate aparţinătoare, primesc suma de 5.000 lei, 18 localităţi, care deţin între cinci şi şase sate, primesc 6.000 lei, opt, care au între şapte şi opt sate, vor primi 7.500 lei, în timp ce cinci comune, care au între nouă şi 13 sate, primesc 10.000 lei.