Europarlamentarul Marian Jean Marinescu, gazda dezbaterii online despre infrastructura pentru combustibili alternativi

0
563
       Europarlamentarul Marian Jean Marinescu a fost zilele trecute gazda dezbaterii online despre infrastructura pentru combustibili alternativi, organizată de Platforma europeană pentru mobilitate sustenabilă. Discuțiile au avut ca punct central revizuirea Directivei privind dezvoltarea infrastructurii pentru combustibili alternativi (#AFID). “Alături de colegi europarlamentari, reprezentanți ai Comisiei Europene și ai industriei din domeniu, am pornit de la evaluarea rezultatelor acestei Directive, adoptate în 2014 și am urmărit să identificăm cele mai bune propuneri privind îmbunătățirea viitorului cadru legislativ. Din punctul meu de vedere, trecerea la #combustibili_alternativi este una dintre cele mai eficiente metode de a reduce nivelul de poluare generat de toate tipurile de transport”, a explicat Marian Jean Marinescu.
      Deputatuil european a mai spus că  trebuie abordat diferit fiecare tip de combustibil alternativ pentru a avea o imagine clară despre viitor. “În acest moment, lucrurile nu sunt foarte clare. Dacă despre trecerea la electricitate ca si combustibil alternativ avem informații mai clare, despre biocombustibili știm relativ puține, însă despre hidrogen încă nu știm exact ce vom face. De aceea am solicitat Comisiei Europene, și în dezbaterea de ieri, să realizeze o evaluare clară a fiecărui tip de combustibil alternativ și să își asume coordonarea între trecerea la combustibilii ecologici și industria din domeniu. De exemplu, știm deja ținta pentru autovehiculele electrice, însă nu știm de câte stații de reîncărcare vom avea nevoie la nivelul UE și nu doar pentru autostrăzi, ci pentru toate drumurile”, a subliniat europarlamentarul român.
        Eurodeputatul PNL a mai spus totdatp, că revizuirea Directivei AFID este un lucru bun și necesar, însă trebuie să se țină cont că toate fondurile necesare dezvoltării infrastructurii pentru noii combustibili sunt deja decise. “Avem posibilități de finanțare doar prin Facilitatea de conectare a Europei, iar fiecare stat membru mai poate investi din fondurile structurale și cele naționale. Pentru a ajunge la rezultatele dorite avem mare nevoie de coordonare din partea Comisiei și de evaluarea clară a investițiilor necesare pe toate tipurile de drumuri”, a subliniat Marian Jean Marinescu.