„Şcoala de vară” pentru copiii din Dolj

0
554
În această perioadă de vară, elevii se află în vacanţă şi vor să beneficieze de ea. Pentru copiii care nu au posibilităţi de petrecere a vacanţei, s-a pus la dispoziţie un program de desfăşurare a vacanţei, avizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Este vorba de acei copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate, lăsaţi în voia sorţii, care provin din medii defavorizate şi, care, cel, mai adesea, în lipsa unui sprijin real şi a unei motivaţii puternice, sunt predispuşi la abandonul şcolar. Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj este parte în acest program , copiii beneficiind de aceste servicii.
Printr-un proiect european, denumit „Învăţământ de calitate pentru viitorul copiilor noştri”, în judeţul Dolj se vizează categoria de elevi pentru care vacanţa de var5ă nu este aşa cum se spune. Pentru aceşti copii, Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educaţie (IDEE) şi, ca partener, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, au conceput diverse activităţi socio- educative, împărţite pe categorii de vârstă, reunite sub denumirea „Educaţie de vară”. Workshop-urile „Grădiniţei de vară” urmăresc interacţiunea dintre participanţi şi dezvoltarea socio- emoţională a copiilor, prin jocuri simbolice şi cântece, precum şi exploatarea naturii. „În cadrul „Şcolii de vară”, sunt dezvoltate mai multe abilităţi – socializare, împărtăşirea unor experienţe şi cunoştiinţe, capacitatea de analiză şi sinteză, formarea şi dezvoltarea spiritului de echipă, etc. Şi, poate cel mai important, tinerii vor fi stimulaţi să-şi dezvolte nevoia de succes” , a precizat prof.  Ani Drăghici, inspector pentru implementarea proiectelor educaţionale în cadrul ISJ Dolj.
„Elevii aflaţi în tranziţie şcolară au nevoie de sprijin…”
În cadrul activităţii de consiliere, din cadrul proiectului, elevii sunt încurajaţi şi motivaţi să vorbească despre ei înşişi. Prin folosirea metodei „Capacul emoţiilor”, ajutându-se de frunze şi hârtie viu colorată, tinerii îşi pot exprima gânduri, emoţii şi sentimente. Exemplele sunt vii şi le prezentăm: Şcoala Profesională „Constantin Argetoianu” din comuna Argetoaia – elevii clasei a VIII-a sunt neliniştiţi la gândul că trebuie să meargă într-un oraş nu foarte cunoscut. Îşi doresc să fie acceptaţi de noii colegi . Elevii din ultimul an gimnazial, de la Botoşeşti – Paia, vor să studieze la licee din Craiova. La întrebarea „De ce credeţi că nu o să reuşiţi sau nu o să vă descurcaţi la fel de bine ca şi până acum?”, elevii din ultima clasă primară – de la unităţile şcolare din Ghindeni, Teasc, Botoşeşti – Paia, precum şi de la Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” din Craiova spun că sunt încrezători când se gândesc la materiile ce le vor fi predate şi la intercaţiunea cu noii profesori. „Din activitatea consilierilor, a reieşit că elevii aflaţi în tranziţie şcolară au nevoie de sprijin, pentru a învăţa cum să se adapteze noilor etape din viaţa lor, să transorme îndoielile şi neliniştile în succes. Aceştia au nevoie de empatie, dar să şi înţeleagă de înseamnă această noţiune nouă şi ce rol are în relaţionarea cu cei din jur. Sprijinul se va materializa prin activităţi desfăşurate în cadrul proiectului european „Învăţământ de calitate pentru viitorul copiilor noştri în judeţul Dolj”, implementat de cadre didactice şi experţi implicaţi în proiect”, a mai menţionat Ani Drăghici.