Parlamentul European a votat ieri, 12 decembrie 2018 raportul europarlamentarului Marian Jean Marinescu pentru Facilitatea de Transport Europeană. Prin amendamentul pe care l-a propus la raportul privind Mecanismul de Conectare a Europei, secţiunea Transport şi care a fost adoptat cu 605 voturi pentru în sesiunea plenară de la Strasbourg a Parlamentului European, deputatul european a reuşit să cresc fondurile europene pentru proiectele de transport cu 6 miliarde de euro faţă de propunerea de buget avansată de Comisia Europeană.
“Aceste fonduri suplimentare sunt evident destinate şi României. Singura condiţie este să dorim să folosim fondurile europene nerambursabile pentru a scoate din această criză prelungită infrastructura rutieră şi feroviară. Am introdus printre priorităţile de finanţare sectoarele rutiere Siret-Suceava, Focşani-Albiţa şi sectoarele feroviare Arad-Braşov-Predeal şi Bucureşti-Craiova, precum şi prelungirea, pe cale rutieră, a coridorului european „Rin-Dunăre”, de la Bucureşti către Focşani şi Albiţa. În plus, tot la propunerea mea, pentru a creşte transparenţa proiectelor, Comisia Europeană va publica în timp real o hartă cu stadiul de implementare a proiectelor.
În calitate de raportor al Parlamentului European pentru Mecanismul de Conectare a Europei voi începe din ianuarie 2019 negocierile cu Președinția română a Consiliului. În perspectiva acestor negocieri, pe care le întrevăd ca fiind foarte dificile, lansez un apel public către Ministrul Transporturilor şi către premierul Dăncilă să revină asupra deciziei de a finanţa proiectele din infrastructură prin parteneriate public-privat şi să acorde mai multă atenţie fondurilor europene nerambursabile. Un guvern care deja a demonstrat că refuză fără nicio explicaţie fondurile europene nu are cum să-mi fie aliat în negocierea dură din Consiliu privind păstrarea acestor 6 miliarde de euro pentru finanţarea politicii de transport..”