Nu e simplu să ajungi în fruntea învăţământului francofon

0
939

Colegiul Naţional „Carol I” este, de la sfârşitul lunii august 2018, membru al învăţământului bilingv francofon, devenind , în mod statutar, parte constitutivă a unei reţele internaţionale de prestigiu, cuprinzând 158 de licee din lumea întreagă (13 din România), în care învăţarea şi predarea limbii franceze sunt o prioritate, o marcă a excelenţei în educaţie. Ştirea am prezentat-o, dar venim cu completări, expuse de cei care au fost implicaţi direct în acţiune.

Ministerul Europei şi al Afacerilor Externe al Franţei a stabilit, prin Decretul din 30 august 2018, lista instituţiilor de învăţământ bilingv, cărora le este acordat titlul „LabelFrancEducation” (LFE), titulatura fiind creeată în anul 2012, de către Ministerul Afacerilor Externe şi al Dezvoltării Internaţionale din Franţa. Recunoaşterea oficială a meritelor învăţământului bilingv de la Colegiul Naţional „Carol I” se datorează întregii echipe pedagogice a profesorilor de limba franceză şi de discipline nonlingvistice predate în limba franceză (istorie, ştiinţe naturale, geografie, ştiinţe sociale). Este vorba despre „recunoaşterea eforturilor de a oferi o amprentă a calităţii demersului nostru educativ, o satisfacţie a muncii depuse până acum şi o asumare de responsabilităţi pentru viitor, astfel încât să menţinem aceleaşi standarde de exigenţă şi performanţă. De acum, pe lânga deviza „Istorie, Educaţie, Performanţă”, a Colegiului Naţional „Carol I” , i se poate adăuga , după decernarea titulaturii LFE, care va avea loc , în cadrul reuniunii anuale a celor 28 de licee francofone din România – 26 – 27 octombrie, la Sibiu, un simplu, dar merituos „Ici on parte francais” şi nimic nu mai este de spus”, a precizat prof. Angel Cristian Stăiculescu, director al Colegiului Naţional „Carol I” .

O procedură complexă

Pentru obţinerea titulaturii de la instituţiile franceze, drumul nu a fost simplu, iar cel mai bine ştie prof.dr.Alina Ioanicescu, cea care a coordonat întreaga acţiune: „Procedura de candidatură a fost una complexă, vizând aspecte calitative ale învăţării şi predării limbii franceze în cadrul secţiilor bilingve. Criteriile sunt exigente, acoperind o paletă vastă: predarea de discipline nonlingvistice în limba franceză, prezenţa anuală în liceu a unui stagiar – vorbitor nativ de limba franceză – , înaltă calificare a profesorilor (evaluatori DELF, stagii profesionale în ţară şi în străinătate), prezentarea unui număr important de elevi la examenele internaţionale”.  Instituţiile care primesc titulatura amintită se bucură de colaborări privililegiate cu instituţii de învăţământ bilingv din 35 de şîri, cu Institutul Francez, Centrul Internaţional de Studii Pedagogice şi cu televiziunea TV 5 Monde.