350.000 de lei, prima chirie pentru cele șase autocompactoare

0
450

Salubritatea s-a dotat cu șase autocompactoare noi pentru a putea strânge gunoaiele de pe străzile orașului. Acum a venit și momentul plății primei rate de leasing: calculată pe patru luni de folosință, chiria se ridică la 350.000 de lei. În cei doi ani de contract, utilajele pentru ridicarea gunoaielor din Craiova vor costa peste 500.000 de euro. Numai chiria lor.

Salubritatea solicită o rectificare de buget din care să achite primii bani pe care îi datorează sub formă de chirie pentru cele șase autocompactoare noi, luate în leasing operațional. În procedură, sunt implicați și consilierii municipali. Aceștia sunt convocați, astăzi, într-o ședință extraordinară pentru a mandata persoana care să reprezintă municipiul Craiova în adunarea generală a asociaților SC Salubritate Craiova SRL, acolo unde se va vota, de fapt, modificarea bugetului. Persoana propusă este Marinela Rezeanu, iar aceasta urmează să voteze favorabil recificarea bugetară amintită.

Rectificare de 3,5 milioane de lei

În cifre, rectificarea se ridică la suma de 3,5 milioane de lei. Banii se adaugă la bugetul inițial al Salubrității, care crește astfel la suma de 48,3 milioane de lei. Reprezentanții Salubrității spun că această majorare de 7,88 % a bugetului provine din mai multe direcții, între care cea mai importantă sursă este majorarea tarifelor la serviciile prestate pe domeniul public, aplicată cu luna martie. A adus bani în plus la buget și modificarea tarifelor la deszăpezirea de pe final de iarnă: de la 967.000 de lei – cât a fost în luna februarie, la 2.858.000 de lei – în luna martie.

Rata la leasing, prima pe listă

Din banii care intră la buget, sub forma acestei rectificări, operatorul de Salubritate își propune, în principal, să achite prima rată la leasingul operațional pentru utilaje. Cu acceptul aleșilor locali, SC Salubriate a contractat un leasing operațional (cu drept de folosință, fără posibilitatea de a le cumpăra ulterior) pentru o flotă de șase autocompactoare. Contractul a fost aprobat în luna martie, iar acum a venit momentul achitării primei rate. Calculată la suma de 350.000 de lei, această chirie acoperă patru luni de folosință a utilajelor pentru transportul gunoaielor. Contractul de leasing a fost întocmit pe durata a doi ani și va reprezenta o cheltuială totală de aproximativ 520.000 de euro.

Salubritatea ar fi vrut să-și cumpere aceste utilaje

Reamintim că Salubritatea plănuise inițial să procure cele șase autocompactoare printr-un leasing financiar. Diferența ar fi fost una majoră, în sensul că după ce expirau cei cinci ani – perioadă pe care și-o stabilise – avea posibilitatea să cumpere utilajele la un preț bun. Autoritățile nu au fost de acord cu această achiziție, motivând că aceste utilajele nu îi vor mai folosi peste cinci ani, fiindcă este doar o chestiune de timp până când masterplanul de deșeuri începe să-și producă efectele și la Craiova. După ce va intra pe piață Iridex Group (care a câștigat contractul de 50 milioane de euro), SC Salubritate va rămâne să se ocupe doar cu activitatea de curățenie a orașului.