Elevi faţă-n faţă cu judecători ai Curţii de Apel Craiova, în cadrul programului „Şcoala Altfel”

0
519

Curtea de Apel Craiova a continuat colaborarea cu unităţile de învăţământ din Craiova, astfel că, elevii care au dorit să treacă pragul instanţei, în cadrul programului „Şcoala Altfel – Să ştii mai multe, să fii mai bun”, au fost primiţi cu braţele deschise. Mai mult, judecători din cadrul Curţii de Apel Craiova au răspuns invitaţiei şi au fost prezenţi în mijlocul elevilor de la Şcoala Gimnaziala “Gheorghe Ţiţeica”, cu materiale interesante, vizând pericolele din spaţiul social-media şi legislaţia în domeniu.

Având în vedere capacitatea logistică şi disponibilitatea de implicare a Curţii de Apel Craiova în procesul de educare civică a tinerilor în spiritul respectării legilor, a prevenirii săvârşirii faptelor antisociale, a dezvoltarii aptitudinilor necesare cunoaşterii şi înţelegerii regulilor sociale şi a integrării în societate şi înţelegând importanţa informării persoanelor tinere cu privire la rolul şi importanta sistemului judiciar, cunoaşterea şi înţelegerea drepturilor conferite de lege, Curtea de Apel Craiova, prin judecătorii delegaţi la Biroul de Informare şi Relaţii Publice, a continuat şi în anul 2018 desfăşurarea de activităţi specifice în cadrul programului “Şcoala Altfel”, după cum ne-a explicat purtătorul de cuvânt al Curţii de Apel Craiova, judecător Ionel Grigorie. Astfel, pe 26 martie a.c., a avut loc o întâlnire cu profesorii şi elevii de la Şcoala Gimnaziala “Gheorghe Ţiţeica” Craiova, la sediul unităţii de învăţământ, iar pe 28 martie a.c., s-a desfăşurat o întâlnire cu profesorii şi elevii Colegiului Naţional Economic “Gheorghe Chiţu” Craiova, la sediul Curţii de Apel Craiova. Judecătorii Ionel Grigorie şi Aurelian Cadea, împreună cu expertul Liviu Mîndrilă au prezentat materiale vizând consecinţele nerespectării legii, drepturile copilului, drepturile personalităţii, principalele tipuri de infracţiuni şi contravenţii întâlnite în viaţa de zi cu zi  de către tineri, portretul psihologic al delicventului minor, traficul de persoane, fenomenul bullying în şcoli, dreptul la imagine precum şi probleme ridicate de comunicarea în spaţiul virtual şi pericolele din spaţiul social-media.