„LUNGS” (22 februarie), „Absolut” (29 martie) – care îl readuce la Craiova pe Marcel Iureș – și „Constelații” (26 aprilie) sunt cele trei spectacole marca Teatrul „ACT” București care vor fi prezentate la Craiova în cadrul stagiunii „Colibri. ACTul 2”, începută în decembrie 2017. Biletele, la prețul de 20 lei, se pot procura de la Agenția Teatrului „Colibri”, de luni până sâmbătă, între orele 10.00-13.00 și 16.00-19.00, iar duminica, în intervalul 10.00-13.00.
Joi, 22 februarie 2018, la ora 19.00, Teatrul pentru Copii și Tineret „Colibri” Craiova și Teatrul ACT București invită publicul la spectacolul „LUNGS”, de Duncan Macmillan, cu Denisa Nicolae, Liviu Romanescu, regia Nicolae Constantin Tănase, scenografia Adeline Andreea Bădescu. Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani. Textul „LUNGS” a fost desemnat în anul 2012 „Cel mai bun text contemporan”, Premiile Off West-End, și nominalizat la categoria „Cel mai bun text de teatru”, Theatre Awards UK.
În luna martie ne reîntâlnim la Teatrul „Colibri” cu Marcel Iureș, în spectacolul „Absolut!” după „Ivan Turbincă” de Ion Creangă, programat joi, 29 martie, la ora 19:00. „Absolut!” deține Premiul pentru cel mai bun spectacol al unei companii independente la Festivalul Comediei Românești – festCO”, ediția a X-a. În cadrul aceluiași festival, în 2012, Marcel Iureș câștiga Premiul pentru cel mai bun actor în rol principal pentru one-man show-ul din „Absolut!”. Spectacolul a inaugurat, pe 9 decembrie 2014, parteneriatul dintre Teatrul „Colibri” din Craiova și Teatrul ACT din București și a putut fi revăzut pe 24 noiembrie 2015.
Urmează pe 26 aprilie, ora 19.00, spectacolul „Constelații” cu Ana Ularu și Radu Iacoban, regia Radu Iacoban, scenografia Tudor Prodan. Spectacol nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.
Stagiunea „Colibri. ACTul 2” a început în decembrie 2017, cu spectacolul „N-ai tu treabă!”, de Cătălin Ştefănescu, după „Dănilă Prepeleac” de Ion Creangă, regia Alexandru Dabija, cu Marcel Iureş, Andrei Seuşan și Alexandru Voicu. În ianuarie, publicul craiovean s-a bucurat de spectacolul „O intervenție”, de Mike Bartlett, regia Radu Iacoban, scenografia Cezarina Iulia Popescu, cu Ana Ularu și Lucian Iftime.
***
Radu Iacoban, regizor: «„Constelații” are marea calitate de a sparge bariere. De a emoționa fără a fi lacrimogen, de a amuza fără a arata cu degetul. Avem un cuplu în toate variantele lui de eroare – un cuvânt greșit, o atitudine prea rece sau prea explozivă, nepăsare, infidelitate. Dar, spre deosebire de eșecurile din viață, cele de pe scenă se desfășoară în multivers, iar în realitățile lor diferite cei doi primesc mereu altă șansă. Un el și o ea se întâlnesc. Mințile, corpurile, sentimentele lor converg, se complementează, se îmbină, se resping și, cel mai important, coexistă în timpuri și spații diferite simultan. Textul lui Nick Payne este o partitură excelentă pentru actori și o provocare continuă pentru spectatori».
***
Alexandru Dabija, regizor: «Marile școli de film își învață scenariștii și regizorii să povestească. Să spună povești. Câți dintre noi au mai apucat să audă în copilărie povești spuse, nu citite? Poveștile s-au sfărâmat, s-au făcut praf și pulbere, s-au risipit în filme, texte de cântece și telenovele. Polemic și terapeutic ne încercăm puterile cu periculoasa artă a spunerii unei povești. Și nu una oarecare. E vorba despre o poveste printre personajele căreia se află Dumnezeu, Moartea, Dracul… Oamenii care or să o asculte își vor aminti, pentru o vreme, că se poate vorbi despre lucruri mari și esențiale fără fasoane, cu umor și nepăsare. După rolurile din „Creatorul de teatru”, „Ultima bandă a lui Krapp”, „Capra sau cine e Sylvia?” și „Acasă la tata”, Marcel Iureș se întâlnește cu Ion Creangă. Pentru multă lume va fi o surpriză. Mai puțină lume va spune însă: „Era și timpul!”».
***
Într-o perioadă marcată, la nivel global, de anxietate, terorism, stări meteo instabile și vremuri politice nesigure, un cuplu tânăr își dorește un copil. „LUNGS” este o poveste de dragoste, ușor dezechilibrată, tăios de onestă, amuzantă, tensionată și actuală. Vorbește despre o generație pentru care lipsa siguranței este un mod de a exista.