Preocuparea guvernamentală pentru a găsi soluţii la fenomenul scăderii numărului de elevi şi studenţi este legitimă. Numărul studenţilor în România s-a înjumătăţit în ultimii 7 ani. Suntem pe ultimele locuri în Uniunea Europeană la numărul de studenţi. De asemenea, numărul elevilor români scade constant în fiecare an cu câteva zeci de mii. Toate acestea sunt aspecte îngrijorătoare pentru viitorul societăţii româneşti.
Cauzele sunt deopotrivă economice, demografice, sociale dar au şi o dimensiune de deficit de competitivitate la nivelul configurării politicilor publice în domeniu.
Propunerea ministrului educaţiei privind introducerea unei a treia sesiuni de bacalaureat trebuie analizată cu toată atenţia, pentru a se evita eventuale efecte nedorite.
Obiectivul legitim al creşterii ratei promovabilităţii la bacalaureat nu trebuie să afecteze indicatorii calitativi din învăţământ şi nu trebuie atins prin măsuri ce riscă a fi artificiale.
Noi credem că preocuparea prioritară trebuie să fie creşterea nivelului general de pregătire, îndeosebi a elevilor din liceele tehnice şi profesionale, care să fie motivaţi să-şi susţină bacalaureatul.
Nicio măsură de reformă care poate afecta calitatea învăţământului preuniversitar eliminând ideea de competiţie nu poate fi una bună.
Considerăm că ar fi bine ca orice iniţiativă de reformă mai mult sau mai puţin radicală în domeniul educaţiei – şi nu numai în acest domeniu – să fie anunţată public ca temă de dezbatere abia după ce există o fundamentare serioasă a ei.
BIROUL DE PRESĂ ALDE DOLJ