După „Nunta însângerată”, de Federico Garcia Lorca, spectacol pus în scenă de regizorul Andrei Măjeri (26 februarie), şi „Elefantul din cameră sau The Vibrator play”, de Sarah Ruhl, în regia lui Dragoş Alexandru Muşoiu (15 martie), o altă premieră va putea fi văzută, în prima parte a acestui an, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu”. Este vorba despre „Dacă am gândi cu voce tare”, pe textul autorului bosniac Adnan Lugonic, montat la Craiova – în premieră naţională – de Radu Afrim, care va fi prezentată pe 6 mai, ora 19.00, la Sala „Amza Pellea”. O avanpremieră este anunţată pentru data de 5 mai, ora 19.00.
Din distribuţia spectacolului „Dacă am gândi cu voce tare” fac parte actorii Constantin Cicort, Tamara Popescu, Marian Politic, Romaniţa Ionescu, Eugen Titu, Claudiu Mihail, Alex Calangiu, Raluca Păun, George Albert Costea, Dragoş Măceşanu şi Costinela Ungureanu. Decorul este realizat de Vanda Maria Sturdza, costumele sunt creaţia Liei Dogaru, mişcarea scenică îi aparţine Flaviei Giurgiu, iar muzica este compusă de Alex Bălă.
«Textul lui Adnan Lugonic este tipic preferinţelor lui Radu Afrim. Prostituate, gay, taximetrişti, tineri derutaţi, învăţători comunişti, bătrâni de la ţară, soţul care lucrează prea mult, soţia-mama casnică etc., în situaţii de disperare, frică, negare, singurătate în doi. Peste toate tronează sinuciderea unui vânzător pe care l-au întâlnit, măcar o dată, toate personajele. Și o urmă de speranţă», se precizează într-un comunicat de presă al teatrului.
Radu Afrim este unul dintre cei mai importanţi regizori contemporani români, recunoscut şi în spaţiul european. Este câştigător de două ori al Premiului UNITER pentru regie, iar în 2008 i s-a decernat Premiul Coup de Coeur de la Prese la Festivalul de la Avignon (Off), pentru spectacolul „Mansarde a Paris ou les detours Cioran” montat la Luxemburg. Reprezentanţii Naţionalului craiovean îl apreciază ca „un creator cu viziune distinctă”. „Universul său scenic este întotdeauna recognoscibil. Marca Afrim este deja o realitate. Nu este numai regizorul preferat al publicului ci şi al criticii de specialitate. Textele montate de el aparţin dramaturgiei contemporane europene”, mai spun aceştia.