Ministerul Educaţie a pus în dezbatere publică noua metodologie pentru acreditarea şcolilor doctorale

0
349

doctoralMinisterul Educaţie a pus în dezbatere publică, ieri, pe site-ul instituţiei, proiectul de Metodologie privind acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale, aceasta fiind structurată pe trei domenii, consultarea publică fiind derulată până pe 26 octombrie.

Proiectul de Metodologie privind acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale poate fi consultat pe site-ul Ministerului Educaţie timp de 10 zile (16-26 octombrie), iar observaţiile, propunerile şi sugestiile pot fi trimise în intervalul menţionat la adresa de email anca.prisacariu@edu.gov.ro, se arată într-un comunicat remis agenţiei de presă MEDIAFAX.

“Metodologia este structurată pe trei mari domenii – capacitate instituţională, eficacitate educaţională şi management al calităţii – din care derivă criteriile şi indicatorii de performanţă.(…) Menţionăm că Metodologia va sta la baza procesului de acreditare şi evaluare periodică a şcolilor doctorale din România, pe care Ministerul Educaţiei îl va iniţia în această toamnă”, se precizează în comunicat. Proiectul cuprinde opt articole şi o anexă unde sunt stipulate criteriile şi indicatori de performanţă utilizaţi în acreditarea şi evaluarea periodică a unei şcoli doctorale.

Pentru domeniul capacitate instituţională, la criterii sunt trecute: structurile instituţionale, administrative şi manageriale, baza materială şi optimizarea utilizării infrastructurii de cercetare, resursele umane şi capacitatea instituţiei de atragere a resurselor umane externe instituţiei şi din afara ţării, în condiţiile legii.

La domeniul eficacitate educaţională criteriile cuprinse în proiect sunt: conţinutul programului de studii, rezultatele învăţării şi activitatea de cercetare ştiinţifică, angajabilitatea, activitatea financiară a organizaţiei.

Pentru managementul calităţii criterii sunt: strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii, proceduri privind initierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate, proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării (pregătirii doctorale) şi proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral.

Proiectul de metodologie privind acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale vine după ce pe 29 septembrie, printr-un ordin al ministrului Educaţiei, acestea au fost autorizate provizoriu. Potrivit Ministerului Educaţiei, era pasul necesar pentru a înmatricula studenţii doctoranzi în anul universitar 2016-2017, şcolile doctorale nefiind evaluate externe în ultimii cinci ani, aşa cum prevede legislaţia în vigoare. Prin adoptarea acestei noi metodologii va putea fi demarat procesul de acreditare, chiar din această toamnă. (Mediafax)