Competiţie de business lansată de UMP – eAntreprenor şi-a desemnat câştigătorii

0
369

Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), prin Unitatea de Management a Proiectului (UMP), şi-a desemnat câştigătorii în cadrul unei competiţii de business care s-a derulat la nivelul celor 229 de comunităţi incluse în proiectul „Economia Bazată pe Cunoaştere” (EBC).

Prin Proiectul EBC, MCSI a dotat 229 de comune şi oraşe mici din toată ţara cu calculatoare şi acces la Internet. În fiecare localitate a fost înfiinţată o Reţea Electronică a Comunităţii Locale (RECL), alcătuită dintr-un Punct de Acces Public la Informare (PAPI) şi mai multe puncte de acces în una sau mai multe şcoli din comunitate, în fiecare bibliotecă şi în fiecare primărie. Fiecare reţea este administrată de un Manager de Reţea şi un Administrator IT, care participă la dezvoltarea comunităţilor prin ajutorul oferit procesului educaţional, serviciilor de guvernare electronică, mediului de afaceri şi administraţiilor publice locale.

Reţele Electronice ale Comunităţilor Locale

În perioada 8-12 august, o comisie formată din membri UMP şi alţi consultanţi externi a evaluat toate aplicaţiile celor 29 de echipe înscrise din 23 de comunităţi EBC. Cu această ocazie, 31 de antreprenori din mediul local au realizat aplicaţii de business inovatoare, bazate pe IT&C, prin care îşi pot dezvolta propriile afaceri. Eforturile întreprinzătorilor au fost susţinute de personalul Reţelelor Electronice ale Comunităţilor Locale (RECL), formând echipe de lucru şi consultându-se în vederea alegerii celor mai bune aplicaţii.

“Proiectul EBC, prin lansarea competiţiei eAntreprenor, susţine iniţiativele care promovează exemplele de bună practică ale întreprinzătorilor locali. Obiectivele competiţiei eAntreprenor au urmărit crearea, sprijinirea, consolidarea şi promovarea unei culturi antreprenoriale la nivel rural şi mic urban, mizând pe avantajul competitiv pe care alinierea la noile tendinţe de asimilare a IT&C îl furnizează”, a declarat Diana Voicu, directorul Unităţii de Management a Proiectului, MCSI.

Antreprenori locali

Premiul va consta în finanþarea implementãrii acþiunilor identificate ºi planificate în cadrul planului de afaceri al fiecãrui antreprenor din echipã, pe o perioadã de ºase luni. Toate activitãþile propuse spre finanþare de cele trei echipe câºtigãtoare cuprind o componentã de IT&C. Criteriile care au stat la baza desemnãrii câºtigãtorilor au fost în funcþie de obiectul de activitate al antreprenorului, modul de programare a activitãþilor, veridicitatea planului de afaceri, precum ºi strategia de atingere a obiectivelor pe termen scurt ºi relevanþa indicatorilor stabiliþi.

Concursul s-a adresat antreprenorilor locali din cele 229 de localitãþi ºi a urmãrit realizarea de activitãþi specifice, respectiv, promovarea competiþiei, identificarea antreprenorilor, analiza profilului fiecãrui antreprenor din echipã, identificarea resurselor naturale de care dispune comunitatea, precum ºi prezentarea activitãþii economice a antreprenorului ºi realizarea unui plan de afaceri care sã cuprindã iniþiativele de business pentru urmãtoarele ºase luni.

***

În urma evaluării materialelor primite, UMP şi-a desemnat cei trei câştigători:

  • Premiul I – Saschiz (jud. Mureş), Femei Antreprenor – 189 puncte;
  • Premiul al II-lea – Dărmăneşti (jud. Dâmboviţa), Grădina cu Flori – 181 puncte;
  • Premiul al III-lea – Hangu (jud. Neamţ), e-Antreprenor Hangu Neamţ – 177 puncte.

***

eAntreprenor s-a desfăşurat în perioada 20 iunie – 7 august 2011, cu scopul de a promova  serviciile pe care personalul RECL le poate oferi întreprinzătorilor din comunităţile EBC, în vederea asigurării unei dezvoltări locale sustenabile. Pentru mai multe detalii despre competiţie vizitaţi www.ecomunitate.ro/e-antreprenor.

***

Economia Bazată pe Cunoaştere este un proiect strategic de pionierat pentru societatea cunoaşterii din România, conceput şi derulat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. Cu un buget de 69,4 mil USD, proiectul se adresează spaţiului rural şi mic urban (cu mai puţin de 30.000 locuitori) şi se desfăşoară în parteneriat cu primăriile, şcolile şi bibliotecile din 229 de comune şi oraşe mici unde nu există acces la informaţie digitală şi, deci, nici competenţe de a o folosi şi exploata.