„Diversele” de la Colegiul Prefectural, mai interesante decât cele de pe Ordinea de zi

0
479

În şedinţa de ieri a Colegiului Prefectural, la care au fost prezenţi, pe lângă şefii sau reprezentanţii tuturor instituţiilor deconcentrate, atât prefectul Sorin Nicolae Răducan, cât şi proaspătul subprefect, Simona Moise, s-au discutat mai multe probleme, de la agricultură până la statistică şi sănătate.

Prezent la întâlnire, Ilie Ioana, şeful Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Dolj , a prezentat activitatea desfăşurată pe primele opt luni ale acestui an: „Au fost efectuate 1.075 de controale şi inspecţii la contribuabili – persoane juridice sau fizice, 677 fiind inopinate, ceea ce a condus la o sumă suplimentară bugetară de peste 200 de mii de lei. Printre deficienţele constatate, au fost ştornare de facturi fiscale din evidenţele contabile, fără a avea la bază documente justificative; depăşirea plafonului aferent cheltuielilor de protocol; înregistrarea în evidenţa contabilă de facturi fiscale aferente unor achiziţii de bunuri, acte emise de contribuabuli inactivi. Comerţul cu produse reciclabile, cu legume şi fructe sau relaţiile economice cu firme aflate în insolvenţă au fost cele mai cazuri de fraudare. ”

Înlesniri pentru oamenii de afaceri

Prezent în sală,  Radu Ghinea, directorul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii Dolj a ţinut să dacă unele precizări: „Cred că vă dau trei veşti bune. Prima dintre ele este că s-a stabilit ca în domeniul HO-RE-CA va fi plătit un impozit forfetar. A doua se referă la interpretare, în favoarea contribuabilului, a deciziilor date de către ANAF. Iar cea de-a treia stipulează că, de acum, orice răspuns dat de reprezentanţii ANAF este opozabil legii, în sensul că cel care emite ordinul poate fi făcut răspunzător pentru el”.

Aproximativ 9.000 de carduri de sănătate pentru distribuire

Preşedintele – Director general al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Dolj, Mihaela Luci Ştefan, după prezentarea raportului de activitate, a fost interpelată de către prefectul de Dolj, Sorin Nicolae Răducan, care i-a cerut detalii despre numărul cardurilor de sănătate care nu au fost, până acum, distribuite, şi despre disfuncţionalităţile apărute în sistemul informatic centralizat, la sfârşitul săptămânii trecute. „Este adevărat, a apărut o problemă cu funcţionarea sistemului, dar lucrurile s-au rezolvat. Oricum, chiar dacă nu funcţionează baza de date, se poate introduce cardul de sănătate, va fi accesat şi rămâne amprenta informatică a acestuia, timp de 72 de ore, timp în care pot fi prelucrate datele. În ceea ce priveşte, numărul de carduri de sănătate de distribuit, putem vorbi de aproximativ 9.000, ceea ce, zic eu, în condiţiile în care am avut peste 470.000, este bine” , a precizat Mihaela Luci Ştefan.

Tablete electronice pentru inspectorii de muncă

O intervenţie a fost solicitată de către Cătălin Tiberius Mohora, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Dolj, care a punctat: „Din această lună, inspectorii noştru vor avea asupra lor echipamente performante, tablete, prin care pot verifica pe teren şi comunica în timp real datele angajatorilor şi salariaţilor, care vor intra în baza de date centralizată.”